به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۰۴ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب : ۲۲۴۳۸۷

این خوراکی‌ها پوست را درخشان می‌کند

این خوراکی‌ها پوست را درخشان می‌کند
گروه علمی:  داشتن پوست صاف و شفاف آرزوی هر خانمی است. خیلی از ما حاضریم برای داشتن صورت بدون لک و آکنه، هزینه‌های گزافی انجام دهیم و از انواع کرم‌های روز و شب استفاده کنیم، غافل از این‌که راه‌های ساده‌تر و کم‌هزینه‌تری مثل اضافه کردن یکسری ویتامین‌ به برنامه غذایی روزانه‌مان، برای داشتن پوست درخشان وجود دارد. در ادامه به معرفی چند ویتامین و مکمل که پوست شما را بی‌نقص می‌کند خواهیم پرداخت.

 ویتامین k۲
خانم‌های ژاپنی پوست بدون چروک و نرم‌تری نسبت به خانم‌های غربی دارند. دلیل آن وجود یک غذای سرشار از ویتامین k۲در غذای ژاپنی‌ها به نام ناتو ( که از نوعی دانه سویا تهیه می‌شود) است. البته این ویتامین در گوشت، تخم‌مرغ و لبنیات نیز یافت می‌شود و عملکرد اصلی آن تنظیم کلسیم در بدن و کمک به داشتن استخوان‌های مستحکم‌تر است.در تحقیقات اخیر نشان داده شده، یک رابطه بین تراکم استخوان و ضخامت پوست وجود دارد، یعنی هرچه استخوان‌ها در سنین بالا پوک‌تر شوند پوست شما، نازک، کدر و چروکیده‌تر خواهد شد. از این رو ویتامین k۲ می‌تواند به داشتن پوست سالم و استخوان‌های قوی کمک کند.

زردچوبه
زردچوبه به علت داشتن کورکومین که یک آنتی‌اکسیدان قوی است، می‌تواند از آسیب اشعه uv به پوست جلوگیری کند.

 روی
روی مثل زردچوبه، حاوی آنتی‌اکسیدان است که به داشتن پوستی درخشان و بی نقص کمک می‌کند. روی در غذاهایی مانند گوشت گاو و بادام زمینی یافت می‌شود.

ویتامینc
ویتامینc خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و به ساخت کلاژن که برای سلامت و جوان‌سازی پوست حیاتی است کمک و از سلول‌های پوستی، در برابر اشعه uv محافظت می‌کند و باعث جوان‌سازی پوست می‌شود.