به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۰۶ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب : ۲۲۴۸۹۰

گل جهانبخش درمیان 5گل برتر لیگ برتر انگلیس

گل جهانبخش درمیان 5گل برتر لیگ برتر انگلیس
گروه ورزشی: روزنامه گاردین 5 گل برتر این فصل لیگ برتر انگلیس را معرفی کرده و از خوانندگان خود خواسته با رای دادن به آنها این روزنامه را در انتخاب بهترین گل این فصل یاری کنند. گل معروف علیرضا جهانبخش ملی پوش کشورمان که در ماه ژانویه با ضربه برگردان تماشایی به چلسی به ثمر رسید یکی از این گلهای برتر است.
 
جردن آیو (کریستال پالاس 2-1وستهام؛ دسامبر)
جردن آیو که پسر عابدی پله ستاره بزرگ دهه هشتاد و نود میلادی است کمتر به اندازه او شناخته شده است. ولی گاهی اوقات ژنتیک حرف اول را زده و می درخشد. در بازی وستهام و پالاس بازی می رفت با نتیجه مساوی تمام شود که از نزدیکی های خط طولی سمت راست زمین حرکت کرده و یکی از بهترین گلهای این فصل لیگ برتر را به ثمر رساند. آیو در دقیقه 90 می توانست توپ را به درون محوطه جریمه سانتر کند ولی او تصمیم دیگری گرفت. درحالیکه چهار بازیکن وستهام بین او و دروازه شان قرار داشتند آیو با تکنیکی مثال زدنی خود را به دروازه بان رساند و دروازه وستهام را باز کرد.
 
روبن نوس (ولوز1-1منچستریونایتد؛ آگوست)
یک گل تماشایی که واقعا با سبک بازی ولوز همخوانی داشت. ژائو موتینیو کرنر را به صورت کوتاه به دیوگو یوتا داد و او وارد محوطه جریمه شد. موتینیو توپ را به ارتفاع کم و به شکل قطری به نوس پاس داد که در کنار خط حاشیه محوطه جریمه ایستاده بود. او با یک ضربه توپ را کنترل کرد با یک ضربه دیگر به اندازه نیم متر برای خود فضا ایجاد کرد و سپس با یک ضربه کاتدار تماشایی پیش از آنکه دو بازیکن یونایتد به او برسند دروازه را گشود. حرکتی تمرین شده که بی شباهت به یک ضربه ایستگاهی نبود.
 
علیرضا جهانبخش (برایتون1-1چلسی؛ ژانویه)
جهانبخش در جولای 2018 با قراردادی 17 میلیون پوندی به عنوان آقای گل هلند به برایتون آمد و از او انتظار زیادی می رفت. اما جهانبخش در برایتون نتوانست انتظارها را برآورده کند و تا ماه دسامبر 2019 برای این باشگاه هیچ گلی نزده بود. اما جهانبخش سه روز بعد از کریسمس دروازه بورنموث را باز کرد و از خوشحالی به گریه افتاد. در روز سال نو درحالیکه برایتون شش دقیقه با یک شکست خانگی از چلسی فاصله داشت بار دیگر نوبت به درخشش جهانبخش رسید. وقتی کرنر برایتون از محوطه جریمه شلوغ دفع ناقص شد علیرضا که عملا نگاهی به دروازه چلسی نینداخته بود به هوا بلند شد و با یک ضربه برگردان تماشایی درحالیکه سه بازیکن به سمت او می رفتند دروازه چلسی را باز کرد.
 
کوین دی بروین (نیوکاسل0-2 منچسترسیتی؛ نوامبر)
دی بروین ستاره بلژیکی منچسترسیتی بدون شک یکی از بهترین ستاره های فعلی لیگ برتر است. فارغ از همه درخشش های دی بروین قدرت شوتهای او واقعا مثال زدنی است. در سنت جیمزز پارک و دیدار با نیوکاسل ضربه بنجامین مندی از سمت چپ توسط بازیکنان حریف دفع شد تا دی بروین از فاصله 22 متری با یک کنترل سینه و یک ضربه والی با قدرت خیره کننده  اولین گل سیتی را در این بازی به ثمر برساند.
 
فابینیو (لیورپول3-1منچسترسیتی؛ نوامبر)
در زمان دیدار دو تیم در آنفیلد در ماه نوامبر لیورپول شش امتیاز بیشتر از سیتی داشت و شکست در مقابل سیتی می توانست رقابت در صدر جدول را به شدت جالب کند. بعد از یک حرکت روان از سوی تیم لیورپول به سمت دروازه سیتی، سادیو مانه توپ را برداشت و به سمت محوطه جریمه حرکت کرد. وقتی سادیو مانه توپ را به فابینیو رساند او با دروازه سیتی دست کم 25 متر فاصله داشت. شلیک محکم و تماشایی فابینیو از این فاصله سوت کشان از کلودیو براوو سنگربان سیتی گذشت تا دروازه شاگردان پپ را باز کند. این گل فابینیو استارت موتور لیورپول بود و باعث شد در این بازی کلیدی سه امتیاز نصیب شاگردان کلوپ شود.
برچسب ها: علیرضا جهانبخش