به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۰۶ ساعت ۱۷:۴۸
کد مطلب : ۲۲۴۹۲۵

العبادی:عراق راه تنفس ایران است

گروه سیاسی: نخست‌وزیر پیشین عراق با بیان این که کشورش برای ایران کشوری بسیار مهم است گفت: عراق تلاش دارد از روابط خوبش با آمریکا، ایران و عربستان بهره ببرد.
العبادی:عراق راه تنفس ایران است
 حیدر العبادی، گفت: عراق باید در روابط بین‌المللی خود تعادل ایجاد کند و از نزاع و درگیری دوری کند زیرا تنش نه به سود عراق و نه به سود منطقه است.
وی تاکید کرد: سفر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به ایران و دیگر کشورهای مجاور و منطقه، فرصتی برای توضیح استقلال عراق در تصمیم گیری و تحقق منافع عراق و منافع مشترک از طریق صلح و امنیت و دوری از درگیری ها است. عراق تلاش دارد در دو سطح منطقه ای و بین المللی نقش ایفا کند و متناسب با حجم و قدرت و منافع خود، از روابط خوبش با آمریکا، ایران و عربستان بهره ببرد.العبادی تاکید کرد که سفر الکاظمی به تهران مکمل سفرهای نخست وزیران پیشین عراق به این کشور است و هدف آن تمرکز بر منافع عراق و بهره گیری از عمق تاریخی و تمدنی عراق به منظور تقویت روابط خارجی این کشور است.وی خاطرنشان کرد: با توجه به تحریم هایی که تهران با آن ها مواجه است ، عراق برای ایران بسیار مهم و راه تنفس به شمار می رود. عراق فرصت دارد که روابطی بر اساس منافع مشترک و احترام به حاکمیت ایجاد کند.






 
برچسب ها: عراق ایران