به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۰۸ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۲۲۵۱۸۳

سرقت باتری خودرو با لباس و آرایش زنانه

سرقت باتری خودرو با لباس و آرایش زنانه
گروه حوادث: مرد جوان که با مو‌هایی رنگ شده و لباس و آرایش زنانه دستگیر شده بود به سرقت ده‌ها باتری خودرو اعتراف کرد. این مرد یکی از ۶۳۵ متهمی است که در سی و هفتمین مرحله از طرح رعد بازداشت شده است. سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران بزرگ در رابطه با شگرد عجیب اعضای این باند گفت: مدتی قبل با شکایت‌های سریالی مالکان خودرو‌های پراید مبنی بر سرقت باتری مواجه شدیم. پس از بازبینی دوربین‌های مداربسته متوجه شدیم که دو مرد به همراه یک زن سوار بر خودروی پرشیا مقابل خودرو‌های پرایدی که در کنار خیابان پارک بوده توقف کرده و باتری‌های آن‌ها را به سرقت می‌بردند. در حالی که سارقان طوری صحنه‌سازی کرده بودند که به نظر برسد سومین عضو این باند خانم است، اما در بررسی‌هایمان متوجه شدیم که او مردی است که مانتو و شال زنانه به تن کرده تا خود را زن نشان دهد. سرهنگ حسن‌وند ادامه داد: با شناسایی محل تردد سارقان، آن‌ها شناسایی شدند و زمانی که مأموران برای دستگیری آن‌ها وارد عمل می‌شوند؛ در جریان تعقیب و گریز به عمد با موتورسیکلت مأموران تصادف کرده و باعث مجروح شدن این مأمور شدند، اما در نهایت هر سه متهم را بازداشت کردیم.

گفتگو با مرد زن‌نما
شبی چند سرقت انجام می‌دادی؟
حدوداً ۱۰ تا ۱۵ باتری پراید را سرقت می‌کردیم باتری‌ها را ۷۰ هزار تومان می‌فروختیم در حالی که قیمت این باتری‌ها خیلی بیشتر بود.
چرا لباس زنانه می‌پوشیدی؟
من سابقه‌دار بودم و می‌دانستم که دوربین‌های مداربسته تصویرم را می‌گیرد. برای همین تصمیم گرفتم که موهایم را رنگ کنم و لباس زنانه بپوشم تا هم پلیس تصور کند که دو مرد و یک زن برای سرقت می‌روند و هم هویتم نامعلوم بماند. حتی اسمم را هم تغییر داده بودم و به من می‌گفتند «خندان».
سرقت خودرو به بهانه استخدام راننده
یکی دیگر از متهمان دستگیر شده در این طرح مرد جوانی است که قرص‌های روانگردان می‌فروخت، اما این بار به اتهام سرقت خودرو دستگیر شده است. متهم درباره شگرد خود گفت: سوژه‌هایم را در پارک‌ها شناسایی می‌کردم و به سراغشان رفته و طرح دوستی می‌ریختم. می‌گفتم خودروی شاسی بلندم را به دوستم امانت داده‌ام و خودم نیاز به راننده دارم تا یکی دو روزی همراهم باشد بعد اعتمادشان را جلب می‌کردم و مقداری هم پول به آن‌ها می‌دادم آن‌ها هم قبول می‌کردند راننده من بشوند. بعد از یکی دو روز که سوار خودروشان می‌شدم از آن‌ها می‌خواستم مرا به مغازه‌ای ببرند تا سوئیچ خودروی شاسی بلندم را که دست صاحب مغازه است بگیرم. زمانی که راننده از خودرو پیاده می‌شد خودرو را به سرقت می‌بردم. بعد هم لوازم داخل آن را سرقت کرده و خودرو‌ها را رها می‌کردم.
مرجع : روزنامه ایران
برچسب ها: سرقت حوادث