به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۱:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۰۹ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب : ۲۲۵۲۷۶

۲۱درصد دانش آموزان اضافه وزن دارند

گروه جامعه: معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۲۱درصد دانش آموزان دچار اضافه وزن و چاقی هستند از اجرای پروژه کنترل اضافه وزن و چاقی دانش‌آموزان برای سال تحصیلی آینده خبر داد.
۲۱درصد دانش آموزان اضافه وزن دارند
مهرزاد حمیدی  اظهار کرد: در سال های اخیر با تلاش های فراوان توانستیم جمعیت چند صدهزار نفری دانش آموزان در برنامه های ورزشی را به جمعیت کل دانش آموزان افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه از سال ۹۲اجرای سند تحول را دنبال و کنترل چاقی و تغذیه سالم دانش آموزان را در دستور کار داریم، اظهار کرد: بر اساس گزارش های رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۶۰درصد ابتلا به دیابت و ۱۸درصد ابتلا به بیماری های قلبی عروقی بر اثر اضافه وزن و چاقی است. همچنین ۲تا ۹درصد هزینه های سلامت صرف پیامدهای چاقی افراد جامعه می شود.معاون تربیت بدنی و سلامت با بیان آمارهایی در مورد شاخص های توده بدنی دانش آموزان گفت: ۹،۵درصد دانش آموزان دارای اضافه وزن و بیش از۱۱درصد دانش آموزان چاق هستند. البته علت چاقی در کودکان با بزرگسالان متفاوت است لذا کنترل چاقی دانش آموزان در اختیار خانواده و مسئولین است.وی چاقی را مادر همه بیماری ها دانست و عنوان کرد: امروز باید به کمک فرزندانمان بیاییم و متغیرهای محیطی که باعث چاقی دانش آموزان می شود را اصلاح کنیم.حمیدی غربالگری، ارجاع دانش آموزان چاق دارای بیماری، مشارکت موثر خانواده در کنترل چاقی و اضافه وزن و... را از جمله برنامه های مدارس عنوان کرد و گفت: مدرسه می‌تواند با اجرای دقیق برنامه‌های سلامت، چاقی دانش آموزان را پایان دهد.

 
برچسب ها: دانش آموزان چاقی