به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۱۰ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۲۲۵۳۱۶

ارزان ترین ورزش ها برای دوران کرونا

ارزان ترین ورزش ها برای دوران کرونا
گروه ورزشی: در دوران شیوع ویروس کرونا می توان ورزش هایی را در خانه انجام داد که قیمت آن ها بسیار ارزان و حتی نزدیک به صفر است.به گزارش ایسنا، حمید ملکشاهی نیا متخصص فیزیولوژی ورزشی با تهیه این مطلب که از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته است، در مورد نوع ورزش هایی که می توان در خانه انجام داد؟ گفت: در منزل و محیط های باز می توانیم ورزش های مختلفی مبتنی بر وزن بدن یا مبتنی بر وسایل ورزشی خانگی انجام دهیم.
 
ورزش های مبتنی بر وزن بدن
وی ادامه داد: از ورزش های مبتنی بر وزن بدن می توان به تمرینات با وزن بدن (مثل شنای سوئدی، دراز نشست، لانگز و...)، تمرینات یوگا، تمرینات کششی، تمرینات ایزومتریک، تمرینات پیلاتس بدون وسیله و روی تشک (این نوع تمرینات هم بر بدن و هم بر ذهن افراد تاثیرات مفیدی دارد) اشاره کرد.

ورزش های مبتنی بر وسایل ورزشی خانگی
این متخصص فیزیولوژی ورزشی با بیان اینکه از ورزش های مبتنی بر وسایل ورزشی خانگی، می توان به دویدن روی تردمیل، دوچرخه سواری، تمرین با انواع کش­ های تمرینی مثل کش ­های تراباند اشاره کرد، گفت: پیلاتس و TRX، تمرین با انواع توپ ها مثل جیم بال و مدیسن بال، طناب زدن و تمرینات با وزنه به طوری که شما می توانید با دو دمبل (یا استفاده از وسایل منزل به جای دمبل) انواع تمرین برای تقویت قسمت های مختلف بدن در خانه را انجام دهید.
ملکشاهی نیا ادامه داد: همچنین می توانید از سیستم های تمرینی فول بادی یا دایره ای استفاده کرده و برای انجام بهتر تمرینات از مربی های آنلاین استفاده کنید، میزان خواب نیز باید حداقل هفت ساعت باشد تا بدن تان در شرایط هورمونی مناسب قرار گیرد و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود.
برچسب ها: ورزش ویروس کرونا