به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۴:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۴ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۲۲۵۶۷

بودجه 93 در حال بررسی در دولت است

گروه اقتصادي: سخنگوی دولت گفت: تهیه لایحه بودجه سال 93 در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی هفته گذشته به پایان رسید و دولت در جلسه هیأت وزیران رسیدگی به آن را آغاز کرده است.
بودجه 93 در حال بررسی در دولت است
نوبخت صبح امروز در حاشیه جلسه‌ای که درباره همکاری علمی دولت با نیروهای مسلح در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره مراحل تدوین لایحه بودجه 93 در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 14 فصل از بودجه در هیأت وزیران به تصویب رسیده و فردا هم جلسه هیأت دولت معطوف به رسیدگی به فصول این لایحه است. وی همچنین تصریح کرد: هیأت وزیران هر روز جلسه‌ای تشکیل می‌دهد تا در وقت قانونی لایحه بودجه به مجلس تقدیم شود. انتظار ما از مجلس این است که به گونه‌ای عمل کند تا لایحه بودجه در بهمن ماه به مصوبه قانونی مجلس برسد و در بهمن و اسفند آیین‌نامه‌های داخلی آن آماده شود.

نوبخت در مورد برنامه دولت درباره احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هم گفت:‌ در سند 20 ساله، توسعه‌یافتگی به عنوان یک هدف اساسی مطرح شده است. این هدف باید توسط یک دستگاه تهیه شود که این سازمان مسقل بدون تردید، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است. وی افزود: خوشبختانه مجلس احیای این سازمان را در دستور کار دارد و در کمیسیون برنامه و بودجه آخرین مصوبه آن به تصویب رسیده است. امید است مجلس قانون احیای این سازمان را در اختیار دولت قرار دهد. معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور همچنین درباره تأثیر توافقنامه ژنو در شرایط اقتصادی کشور گفت: بر اساس این توافقنامه بخشی از تحریم‌ها کاهش می‌یابد و بخشی از منابع مالی ما قابل استفاده می‌شود. البته ما بنا نداریم منابع را به ریال تبدیل کنیم. باید برای استفاده از این منابع با دقت عمل کنیم. به نظر من این توافقنامه اثر مثبتی بر اقتصاد کشور می‌گذارد.

وی درباره گزارش صدروزه رییس‌جمهور نیز اظهار کرد: همان‌طور که رییس‌جمهور وعده داده است، بعد از 100 روز گزارشی از عملکرد دولت ارائه می‌شود. این گزارش شامل ویژگی‌ها و شرایط دولت تدبیر و امید و اقدامات دولت خواهد بود. البته با توجه به توافقات ژنو که یک رخداد مهم بود، قطعاً رییس‌جمهور در این باره هم صحبت خواهد کرد. نوبخت اضافه کرد: این رخداد مهم با هوشمندی و شجاعت رهبری، وقت‌شناسی و بردباری ملت و تدبیر و زیرکی تیم مذاکره‌کننده بوجود آمد.
مرجع : ايسنا