به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۱۴ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب : ۲۲۶۰۷۸

ارتش اسرائیل حمله به سوریه را تائید كرد

گروه بین الملل: در ماه‌های گذشته اسرائیل بارها به اهدافی در خاک سوریه حمله کرده است. اسرائیل معمولا درباره این حملات سکوت می‌کند. این بار خبر حمله هوایی ارتش اسرائیل به مراکز فرماندهی و سامانه‌های کنترل ارتش سوریه رسما اعلام شده است.
ارتش اسرائیل حمله به سوریه را تائید كرد
نخستین ساعات بامداد روز سه‌شنبه خاک سوریه بار دیگر هدف چند حمله هوایی ارتش اسرائیل قرار گرفت. ارتش اسرائیل اعلام کرد که این حملات در پاسخ به حمله خنثی‌شده به یکی از پست‌های نگهبانی غیرفعال اسرائیل در بلندی‌های جولان صورت گرفته است.رسانه‌های سوریه نیز اعلام کرده‌اند که ارتش این کشور با سامانه‌های پدافند هوایی خود با این حملات مقابله کرده‌اند. ارتش سوریه اعلام کرد که حملات هوایی اسرائیل تلفات جانی به همراه نداشته و تنها خسارات مالی به جا گذاشته است.
اسرائیل به ندرت رسما درباره حملات هوایی و عملیات نظامی خود در سوریه اطلاع‌رسانی می‌کند. به‌رغم این سیاست عمومی، ارتش اسرائیل این بار با انتشار بیانیه‌ای رسما خبر از حمله هوایی بامداد سه‌شنبه به مناطقی در سوریه داده است.در بیانیه ارتش اسرائیل آمده است که در جریان این حملات هوایی مراکز دیده‌بانی، فرماندهی و سامانه‌های کنترل واقع در پایگاه‌های نظامی ارتش سوریه هدف قرار گرفته‌اند.بنا بر بیانیه ارتش اسرائیل این حملات در واکنش به حمله خنثی شده‌ای در بلندی‌های جولان بوده است. اسرائیل اعلام کرده است که چهار نفر بر آن بوده‌اند مواد منفجره در نزدیکی یکی از پایگاه‌های غیرفعال ارتش اسرائیل در بلندی‌های جولان جاسازی کنند. طبق بیانیه ارتش اسرائیل این عملیات پیش از انجام کشف و خنثی شده است.از سرنوشت این چهار نفر اطلاعی در دست نیست اما احتمال داده می‌شود که آنان در حین انجام این عملیات کشته شده باشند. افزون بر آن هنوز روشن نیست که این افراد وابسته به چه گروهی بوده و به فرمان چه کسی اقدام به این حمله کرده‌اند.ارتش اسرائیل بارها به مقامات دولت سوریه هشدار داده است که مسئولیت هر آنچه در خاک سوریه روی دهد، برعهده دولت آن کشور است.
برچسب ها: سوریه اسرائیل