به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ساعت ۰۱:۵۰
کد مطلب : ۲۲۶۳۹

سوزان رایس در کابل؛ توافقنامه امنیتی

گروه بين​الملل: مشاور امنیت ملی آمریکا که به کابل سفر کرده است، با رییس‌جمهوری افغانستان دیدار خواهد کرد.
سوزان رایس در کابل؛ توافقنامه امنیتی
این نخستین سفر خارجی سوزان رایس به عنوان مشاور امنیت ملی رییس‌جمهوری آمریکا است. به گزارش خبرگزاری فرانسه٬ این سفر به طور غیرمنتظره و با هدف گفت‌وگو با مقام‌های افغان و دیدار با نظامیان آمریکایی انجام شده است. این نخستین سفر خارجی سوزان رایس به عنوان مشاور امنیت ملی رییس‌جمهوری آمریکا است.

سخنگوی  رایس گفت رایس روز دوشنبه با حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان در کابل دیدار  کرده است. در شرایطی که کرزای از امضای قرارداد مربوط به ادامه حضور نیروهای نظامی آمریکا در این کشور خودداری می کند، رایس برای ارزیابی وضع ماموریت نظامی آمریکا در افغانستان به کابل سفر کرده است. این اولین سفر خارجی رایس به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا به شمار می رود. پاتریک وانترل  گفت‌:« اين ديدار به درخواست کرزای بوده است.»به گزارش خبرگزاری رویترز از کابل، کرزای هفته قبل گفت وی امضای پیمان امنیتی میان آمریکا و افغانستان را به بعد از انتخابات ریاست جمهوری آوریل سال آینده موکول خواهد کرد.

در اين رابطه یک مقام افغان که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا در جریان سفرش به کابل در محل کاخ ریاست‌جمهوری افغانستان با حامد کرزای دیدار می‌کند. این مقام افغان تصریح کرد که بیانیه مربوط به دیدار کرزای و رایس پس از این ملاقات منتشر خواهد شد اما این دو مقام پس از دیدارشان کنفرانس مطبوعاتی نخواهند داشت. این مقام افغان، اعلام کرد که طرفین در این دیدار درباره پاره‌ای از مسائل از جمله توافقنامه امنیتی دوجانبه گفت‌وگو خواهند کرد.