به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۲۲۶۹۸
در باره مرگ اسفبار کوروش صوفیه

از آن‌همه تدبیر امنیتی و اين‌همه بي‌مبالاتي!

گروه فرهنگي: هادي كياني از فعالان دانشجويي در متني نوشته است: خبر کوتاه است و تکان دهنده. کوروش صوفیه دانشجوی کارشناسی ارشد علوم دامی پردیس کرج دانشگاه تهران طی حادثه‌اي درگذشته است. و کردستان مظلوم .... جوانی دیگر را از دست داده است. علت حادثه برق گرفتگی بوده بدین ترتیب که گویا دست متوفی زمانی که در حال عبور از کنار پایه‌هاي برق نصب شده در محوطه پردیس بوده به "سیم آهنی متصل به یکی از این پایه ها" برخورد کرده است و از آنجایی که برق پایه اتصالی داشته است سبب برق گرفتگی وی شده است.این که دلیل وجودی این سیم‌هاي آهنی چه بوده نیز مشخص نیست.

طبق آنچه که شاهدان عینی گفته‌اند حدود 40 دقیقه زمان برده تا کارکنان تاسیسات برق محدوده را قطع کرده اند. همچنین از آنجایی که درمانگاه پردیس از ساعت 16 به بعد فاقد پزشک مي‌باشد و افراد حاضر نیز به علت نا آشنایی عملا توانایی انجام کاری را نداشتند اطرافیان وی مجبور به انتقال وی به بیمارستان شده‌اند که قبل از رسیدن به بیمارستان این دانشجو جان خود را از دست داده است.

بی شک این مسئله ناشی از سهل انگاری شخصی متوفی نبوده و مشکلات فنی و نقص سیستم برق رسانی پردیس که در نتیجه عدم نظارت درست مسئولان پردیس صورت گرفته است جز عوامل اصلی مي‌باشد. باید پرسید چگونه است که در ورودی خوابگاهها این همه تدبیر امنیتی در نظر گرفته‌اید اما برای امنیت جانی افراد اقدامات حداقلی صورت نمي‌دهید؟ تا کی قرار است شهروندان این سرزمین و نیروهای انسانی تحصیل کرده به این سادگی و در اثر سهل انگاری و بی کفایتی مسئولان قربانی شوند؟

آیا مرگ این جوان دانشجو سبب خواهد شد تا از خواب غفلت بیدار شده و کمی به فکر سامان دادن به وضعیت صنفی – رفاهی دانشگاهیان باشید؟ آیا از وضعیت وخیم سایر خوابگاههای دانشجویی خصوصا خوابگاههای کارشناسی پراکنده در سطح شهر اطلاعی دارید؟ از وضعیت کوی دانشگاه و تراکم دانشجویان تحصیلات تکمیلی که بعضا به شش نفر در یک اتاق 12 متری رسیده است و مشکلات مرتبط بر آن خبر دارید؟

آیا مي‌دانید که20 نفر از دانشجویان دکترا از کوی دانشگاه به خوابگاهی به نام 13 آبان در خیابان وصال انتقال یافته‌اند بدون امکان دسترسی به اینترنت. آن هم در محیطی آلوده و بدون وجود نظافتچی برای پاکسازی محیط خوابگاه. شاید هیچ کس این مسائل پیش پا افتاده نماد آموزش عالی ایران را باور نکند اما اینها تنها بخش کوچکی از مسائل و مشکلات قابل بیان این دانشگاه تحقیر شده و رنجور است. دانشگاهی که قرار بود از آن سرمایه‌هاي آینده کشور بیرون بیایند نه اینکه جوانان و نخبگان این سرزمین در آن به سادگی جان خود را از دست بدهند!

ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۲:۵۴
چیرزی که در این سرزمین مفت است جان آدمی است و بس.....اگه همچین اتفاقی در کشوری دیگه می افتاد......؟؟؟ (178241)