به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۷:۵۷
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۲۲۷۰۳

نامه‌1000‌دانشجوي‌شهيدچمران به وزيرعلوم

گروه سياسي: نامه‌اي با بیش از هزار تن از دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز به وزیر علوم ارسال و در آن از دکتر فرجی دانا درخواست معرفي رييس‌ جديد دانشگاه شهید چمران اهواز شده است.
در همين حال دكتر حسن دادخواه از اساتيد اين دانشگاه به نمايندگي از جمعي از اعضاي هيات علمي دانشگاه، با ارسال نامه‌اي به دکتر رضا فرجی‌دانا؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری چنين نوشته است:
با سلام و عرض ادب
احتراما، حدود 35 سال از انقلاب دوران‌ساز بهمن 57 می‌گذرد. در همه‌ی این سال‌های طولانی جامعه‌ی دانشگاهی که در واقع یکی از ستون‌های اصلی این انقلاب بوده و هست، مثل همه‌ی اقشار جامعه، همه‌ی تلخ‌کامی‌هایش را با صبوری و سرفرازی فروخورده تا آرزوها و عمرش را که به پای این انقلاب گذارده است، به تاراج نرود. اکنون که در این برهه‌ از تاریخ کشورمان، دولت تدبیر و امید از دل انتخابات حماسی خرداد 92 فرمان اجرایی کشور را به‌ دست گرفته است، یک بار دیگر فرصتی پیش آمده است تا خون امید در رگ‌های حیات این مرز و بوم جاری شود.

اعتقاد عمیق داریم که اگر مسئولان اصلی کشوری، این فرصت را پاس بدارند، بار دیگر امید و نشاط، در پرتو وحدت ملی، در یک سطح وسیع، حیات سیاسی- اجتماعی میهن‌مان را در بر خواهد گرفت که نتیجه‌ی فوری آن فتح قله‌های پیشرفت و تعالی در کوتاه‌ترین زمان خواهد بود. ما گروهی از اعضای هیئت علمی دانشکاه شهید چمران اهواز با درک موقعیت کنونی و نیز با شناخت از مشکلات و کمبودهای این دانشگاه، رجاء واثق داریم که علی‌رغم کارهای ارزنده‌ی گذشته، نیاز فوری و مبرم به یک عزم همگانی در سایه‌ی یک مدیریت مقبول و مطلوب داریم تا دگر بار فضای علمی دانشگاه به حالت تعادل برسد.

در همین راستا و بر اساس مسئولیتی که برای آینده‌ی این دانشگاه در خود احساس می‌کنیم، معتقدیم که جناب آقای دکتر مسعود صفایی مقدم پشتوانه‌ی اعتماد عمومی اهالی این دانشگاه را اعم از استاد، دانشجو و کارمند، برای احراز پست ریاست دانشگاه، دارا است. تجربه‌ی ارزنده‌ی ایشان به عنوان معاون جنگ دانشگاه، ریاست همین دانشگاه طی سال‌های 80 تا 84 که در واقع یکی از دوره‌های شکوفایی دانشگاه بوده است، توجه ایشان به اعتبار علمی دانشگاه در سطح بین‌المللی، روابط وسیع ایشان در سطح استان و کشور، سعه‌ی صدر ایشان در استفاده از همه‌ی نیروهای دلسوز و فارغ از تفاوت فکری و سلیقه‌ای، متانت و سلامت نفس ایشان و بالاخره دوری از حب‌ و بغض و دلبستگی به پست و مقام از وی شخصیتی ساخته است که به راستی وی را فردی محبوب و مطلوب در نظر اکثر قریب به اثفاق دانشگاهیان و به‌ویژه استادان با سابقه دانشگاه درآورده و بهترین گزینه برای مدیریت دانشگاه در شرایط حساس کنونی است.

۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۲:۵۲
کاش همه اساتید دانشگاههای کشور و دانشجویان طی نا مه ای ازرهبر انقلاب بخواهند اقای جنتی را از شورای نگهبان و خطبه های نماز جمعه عذرشان را بخواهند و باز نشسته شده و کمی استراحت بفرمایند تا اصلاحات اقای روحانی را با داس درو کردن ندانند و فرزندان این مملکت را این قدر نرنجانند (178238)
دانشگاه صنعتی قم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۳:۱۲
جون هر کی دوست دارید، یه فکری به به حال سرپرست دانشگاه صنعتی قم بکنید. ذله کرده همه رو. (178254)
اكبري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۳:۱۲
رييس به اصطلاح فعلي دانشگاه شهيد چمران مثل اينكه خيال كناره گيري را ندارد و طي روزهاي اخير مشغول جابجايي پستهاي مديريتي درون دانشگاه مانند مدير فرهنگي دانشگاه و رياست دانشكده علوم رياضي است. (178256)
فرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۳:۲۷
نکته ای را لازم است به عرض جناب دادخواه برسانم این است که مخالفان رییس کنونی دانشگاه ضرورتا اصلاح طلب نیستند اصلا گاها سیاسی نیستند! نباید کسانی که مشکل شخصی با رییس کنونی دارند، مثلا در محل کار به دلیل توزیع حق التدریس و...، به عنوان نماد اصلاح طلبی معرفی شوند! چه بسا مهمترین انتقاد وارد بر رییس کنونی دانشگاه، عملکرد انتقام جویانه نسبت به مدیران قبلی بوده است که چه بسا اصالتا ربطی به اصلاح طلبی ندارند. خطر بزرگی که اصلاح طلبی را تهدید می کند مصادره شدن خواست عمومی جامعه اصلاح طلب به نفع درگیری های شخصی یا باندی است. فلذا درصورتیکه جناب دکتر صفایی مقدم تمایل دارند مسولیت را بر عهده بگیرند باید برنامه های خود را عرضه نمایند. آیا در بستر کنونی می توانند به خواست عمومی دانشگاه در حوزه های مختلف پاسخ دهند؟ اصلا از منظر ایشان خواست عمومی جامعه اصلاح طلب دانشگاه چیست؟ افق مورد نظر و راهکارهای ایشان چیست؟ آیا ایشان منتظر دستور مرکز می مانند و یا برای چیدن علف های سطح دانشگاه هم به قول بعضی ها از اطلاعات استعلام می کنند؟ (178266)
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۳:۳۰
آفرین بایدتندروها بروند (178277)
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۷:۲۸
فرصت طلبان چطور؟ (178510)
دانشجوی چمران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۴:۳۳
این 1000 نفر و جمعی از استید اسم ندارن؟؟؟! (178320)
استاد دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۵:۴۳
باور کنید وضع دانشگاه هرمزگان از همه بذتر است،کاش زودتر مدیریت این دانشگاه عوض میشد د،همه رو ذله کرده به خدا (178388)
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۶:۰۳
وزیر علوم از داس آقای جنتی ترسیده و جرات تغییرات اساسی در دانشگاهها را از دست داده . (178408)
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۶:۰۶
جنتی کمباین احمدی نژاد را ندید ولی قلم را در دست وزیر علوم به شکل داس دید !!!! (178416)
علی
United States
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۶:۱۷
آنچه که برای شما ارسال شده بود نامه و اسکن تمامی امضاهای دانشجویان مبنی بر درخواست عزل ریاست دانشگاه از سوی وزیر علوم بوده است، ولی آنچه شما منتشر نموده اید نامه ی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه چمران است، و این برخلاف تیتری است که در این خبر کار شده، (178429)