به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۲۲۷۱۵

در8 سال گذشته ​به صنعت​هوايي ظلم شد

گروه علمي وفناوري: معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این که طی هفت، هشت سال اخیر در صنعت هوایی چندان کاری صورت نگرفته و به این حوزه ظلم شده است بر ضرورت ایجاد بازار برای توسعه کلیه صنایع تاکید کرد.
در8 سال گذشته ​به صنعت​هوايي ظلم شد
دکتر سورنا ستاری امروز در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه ملی توانمندی‌های صنایع هوایی و فضایی ایران که از امروز تا هشتم آذر ماه در محل مصلای امام خمینی در حال برگزاری است با اشاره به این که با این صنعت غریبه نیست، تصریح کرد: پدرم - فرمانده شهید نیروی هوایی ارتش - از نسل طلایی این حوزه بوده و من نیز ماکت‌های زیادی را به یادگاری از این صنعت در منزل دارم. وی با اشاره به پیشرفت‌های نیروی هوایی کشور در سالیان گذشته گفت: در حال حاضر ما دارای شش میلیون بیکار در کشور هستیم که اگر رشد اقتصادی همین هشت درصد فعلی باشد تنها می‌توانیم این 6 درصد را حفظ کنیم و یکی از بخش‌های مهم برای بازار کار در این زمینه بخش هوایی می‌تواند باشد.

ستاری یکی از برنامه‌های معاونت را ارتقاء صنعت هوایی عنوان کرد و گفت: طی هفت، هشت سال اخیر در صنعت هوایی چندان کاری صورت نگرفته است و به این حوزه ظلم شده است. وی با بیان این که ما تنها هزار روز کاری فرصت داریم تصریح کرد: چندان وقت زیادی نداریم و باید یک اولویت‌گذاری در این بخش داشته باشیم و در این زمینه می‌توانیم در جهت توسعه شرکتهای دانش بنیان گام برداریم. وی با بیان این که صندوق نوآوری و شکوفایی به زودی راه‌اندازی می‌شود، گفت: ما برای توسعه کلیه‌ی صنایع خود نیازمند بازار هستیم .

ستاری افزود: در گام نخست ما به دنبال گرفتن بازار نفت و پتروشیمی هستیم و همچنین باید در بحث صنایع هوایی نیز به دنبال گرفتن بازار باشیم. رییس بنیاد ملی نخبگان بر ضرورت جذب نخبگان در حوزه هوایی نیز تاکید کرد و گفت: می‌توان تعداد زیادی از نفرات برتر کنکور را به این حوزه سوق داد. وی با بیان این که برای ایجاد هر شغلی نیازمند 160 میلیون تومان اعتبار هستیم، تصریح کرد: هر مکانیزمی که بتواند این رقم را کاهش دهد باید به سمت آن حرکت کرد. ستاری با بیان این که بازار عظیمی در حوزه هوافضا وجود دارد که باید به سمت آن حرکت کرد خطاب به مدیران شرکتهای حاضر در این مراسم گفت: خودتان را به معاونت علمی نزدیک بدانید و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا مشکلات شرکت‌های خصوصی را رفع کنیم.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۵:۵۶
یه طوری میگه انگار ایران قبلش روی طراحی f22 کار میکرده و بمب افکن های ایرانی آسمان دنیا رو غرق کرده بودن
در 35 سال گذشته به صنعت هوایی ظلم شد

من منظورم فقط خارجی ها نیستند ، اونها مختار هستند که بدهند یا ندهند
منظورم مهندسان و دانشمندان داخلی هستند که به سراغ این موضوع برای پیشرفت نمیرن
البته چند سال اخیر صنعت پهپاد رشد خوبی داشته (178401)
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۶:۴۷
در8سال گذ شته به چه چیزی ظلم نشد
حتی به محیط زیست هم خیلی ظلم شد تاچه برسد به مردم وجوانان (178461)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۷:۳۶
به کجا ظلم نشد؟؟!!! (178515)
۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ۱۸:۳۹
به چه چیزی ظلم نکردند (178553)