کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مرگ یك چهره‌ اصلی اخوان‌المسلمین در زندان

23 مرداد 1399 ساعت 23:00


گروه بین الملل: عصام العریان، از اعضای اصلی اخوان‌المسلمین مصر در زندان طره در جنوب قاهره، درگذشت.گفته شده علت مرگ او حمله قلبی بوده اما مقام‌های زندان در این باره به طور رسمی اظهارنظر نکرده‌اند. العریان که برای مدتی نماینده مجلس مصر بود، پیشتر از دسترسی نداشتن به امکانات پزشکی انتقاد کرده بود و اجازه ملاقات در ۶ ماه گذشته را نداشت.
 العریان ۶۶ ساله معاون حزب آزادی و عدالت، شاخه سیاسی اخوان‌المسلمین بود و در سال ۲۰۱۹ به اتهام دست داشتن در فرار اعضای گروه اخوان المسلمین از زندان در سال ۲۰۱۱ به حبس ابد محکوم شد.محمد مرسی، رئیس‌جمهوری سابق مصر هم با اتهام مشابهی رو‌به‌رو بود و در ابتدا به اعدام محکوم شد اما دیوان عالی مصر در نوامبر ۲۰۱۶ آن حکم را لغو کرد.
او هم به دلیل اتهامات مربوط به تروریسم به حبس ابد محکوم شده بود. مرسی از رهبران گروه اسلامگرای اخوان المسلمین بود که در سال ۲۰۱۲ به ریاست جمهوری مصر انتخاب شد، اما یک سال بعد در کودتای ارتش برکنار شد.محمد مرسی سال پیش در جلسه دادگاهش از هوش رفت و ساعاتی بعد در بیمارستان درگذشت و به دنبال آن سازمان ملل خواهان تحقیقات مستقل درباره مرگ او شد. پس از کودتا علیه  مرسی، حکم اعدام و حبس صدها نفر از حامیان اخوان‌المسلمین به اجرا در آمد و این گروه بار دیگر غیرقانونی اعلام شد.


کد مطلب: 227285

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/227285/مرگ-یك-چهره-اصلی-اخوان-المسلمین-زندان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir