به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۱:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۲۴ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : ۲۲۷۳۸۸

کشورهای‌عربی در صف عادی‌سازی روابط با اسرائیل

کشورهای‌عربی در صف عادی‌سازی روابط با اسرائیل
گروه بین الملل: تحلیلگران سیاسی معتقدند امضای توافق صلح میان امارات و اسرائیل که راه را برای برقراری روابط طبیعی میان دو طرف هموار می‌کند، کشورهای دیگری در منطقه را به اتخاذ اقداماتی شبیه این اقدام تشویق خواهد کرد.
توافقی که میان امارات و اسرائیل امضا شد مورد استقبال بین المللی قرار گرفت. دبیرکل سازمان ملل، نخست‌وزیر انگلیس، رئیس‌جمهور مصر از آن استقبال کردند. بحرین نیز به امارات تبریک گفت و این توافق را گامی تاریخی خواند.
 ریچارد گولدبرگ، مشاوران ارشد مؤسسه دفاع از دموکراسی‌ها اعلام کرد: بحرین و عمان و چه بسا عراق به سمت صلح با اسرائیل خواهند رفت. باید یک کشور اول شروع می‌کرد و این "افتخار"نصیب امارات شد؛ چراکه با شجاعت به سمت توافق صلح با اسرائیلی‌ها رفت.وی گفت: خاورمیانه از نظر سیاسی و اقتصادی درحال پیشرفت است. "تهدیدات جدیدی" وجود دارد که از جمله آن ایران است. دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود کشورهای منطقه به خاطر آینده مردم خود توافق صلح با اسرائیل امضا کنند.در تایید این مطلب سایت عبری "مکان" اعلام کرد برخی کشورهای دیگر عربی هم اقدام مشابه امارات انجام خواهند داد. این پایگاه اسرائیلی فاش کرد بحرین ، عمان و سودان هم به زودی اقدام مشابه انجام داده و با اسرائیل عادی سازی روابط را آغاز می کنند.
همچنین این پایگاه خبری فاش کرد عمان و بحرین در آینده نزدیک اقدام به عادی‌سازی روابط می‌کنند.یک مقام اسرائیلی هم فاش کرد که بحرین احتمالا کشور عربی بعدی باشد که دست به عادی سازی روابط با اسرائیل می‌زند. پیش از این منابع آگاه  گفته بودند عربستان  و بحرین در صدد امضای توافق صلح با اسرائیل مشابه امارات هستند. روان رجوله، پژوهشگر امور خاورمیانه گفت: اقدام امارات تمام کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را به توافق با اسرائیل تشویق خواهد کرد. ما شاهد توافق‌های بیشتری چه با کشورهای این شورا که همگی به امارات ملحق خواهند شد و سودان خواهیم بود.جارد کوشنر، داماد و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا هم گفت: اسرائیل و کشور عربی دیگری طی سه ماه آینده به احتمال خیلی زیاد از توافق صلح خبر خواهند داد.


 
مرجع : ایسنا
برچسب ها: اسرائیل اعراب