به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۰۳
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۵ ساعت ۱۹:۱۶
کد مطلب : ۲۲۷۶۶

کوثري: خوراکمان جنگ با اسرائيل است!

گروه سياسي: يكي از نمايندگان عضو جبهه پايداري در مجلس در مورد انتخابات اخير رياست‌جمهوري گفت:انتخابات يازدهم در درجه اول تا حدودي عدم توافق بين کانديداهاي اصولگرا بود که باعث شد مردم در انتخاب اصلح، احساس ترديد کنند؛ نکته ديگر در اين نتيجه، عملکرد دولت دهم به عنوان دولت اصولگرا بود، چون دولت آقاي احمدي‌نژاد به عنوان دولت اصولگرا معرفي شده بود و عملکرد دو سال آخرش زياد مناسب نبود، باعث نگراني مردم شد؛ بنابراين بيشتر اين دو عامل باعث شد که مردم براي انتخاب کانديداي موردنظرشان، دچار ترديد و دودلي شوند.
کوثري: خوراکمان جنگ با اسرائيل است!
سردار محمد اسماعيل کوثري در مصاحبه‌اي مفصل با فارس افزود: از سوي ديگر 8 کانديدا هم بالاخره به 6 نفر ختم شد و عارف و حدادعادل کنار کشيدند، ما خيلي سعي کرديم که بتوانيم حداقل از بين 4 اصولگرا يا حتي 5 نفر يکي را مشخص کنيم که با آقاي روحاني رقابت کند، با اينکه آقاي روحاني مورد قبول اصلاح‌طلبان بود اما به هيچ‌وجه، مثل آقاي عارف که خودش علناً اعلام کرده بود اصلاح‌طلب است خود را اصلاح‌طلب نمي‌دانست.

اين فرمانده اسبق سپاه پاسداران در بخش ديگري از اين گفت و گو در پاسخ به اين پرسش كه در مورد بحث سوريه و فيلمي درباره کمک تسليحاتي ايران و حضور فيزيکي سپاه در سوريه اخيرا در فضاي مجازي منتشر شد، نظرتان چيست؟گفت: ما از امروز که در سوريه نبوديم، ما از سال 1982 يعني 1361 ارتباط‌مان با سوريه تنگاتنگ است چه در زمان حافظ اسد چه زمان بشاراسد، اما اينکه بگويند ارتباط نداشته باشيد، همه کشورها با هم ارتباط دارند،‌ خودشان با همه جا ارتباط دارند،‌کسي نمي‌گويد چرا؟ چه کسي اين حرف را مي‌زند؟ ما هم نه الان بلکه از سال 1361 آنجا هستيم و ارتباط دو کشور بسيار نزديک است.ما اگر مي‌خواستيم عملياتي ورود کنيم آنها را دو روزه بيرون مي‌کرديم، اما ملت‌ها بايد روي پاي خودشان بايستند آنها بايد خودشان کشور خودشان را اداره کنند، ما به هيچ عنوان نيرو به آنجا نمي‌بريم، اگر ما نيروي انبوهي مي‌برديم بالاخره شهيد و زخمي مي‌شدند و بايد برمي‌گشتند، پس کجا هستند؟ چرا ما نمي‌بينيم؟

وي افزود: جنگ في‌النفس چيز خوبي نيست ما دفاع کرديم از اسلام و کشور و کيان اسلام و از نظام خودمان، ما نرفتيم سرزميني را اشغال بکنيم، اگر رفتيم در سرزمين عراق براي اين بود که عراقي‌ها را تنبيه کنيم که ديگر اين کار را نکنند، ما به دنبال اين نبوديم که برويم سرزميني را بگيريم، ما دفاع کرديم، دفاع هم برخاسته از قرآن است.اما‌ جنگ با رژيم اسرائيل خوراکمان است.