به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۲۸ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب : ۲۲۷۹۷۷

اپراتور‌ها کوتاه آمدند پول مردم برنگشت!

اپراتور‌ها کوتاه آمدند پول مردم برنگشت!
گروه اقتصادی: روزنامه خراسان نوشت: پس از گذشت 46 روز از حذف بسته های پرطرفدار اینترنت توسط دو اپراتور ایرانسل و همراه اول، بالاخره شکایت و پیگیری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به نتیجه رسید و این اپراتور از بامداد روز گذشته بسته های خود را به حالت سابق بازگرداندند.این خبر را «حسین فلاح جوشقانی» معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات در توئیت بامدادی روز گذشته اعلام کرد وافزود : «امشب (یک شنبه شب) دو اپراتور تلفن همراه، بسته‌‌های اینترنتی بلند مدت و پرطرفدار حذف شده‌ خود را باز می‌گردانند، توضیحات بیشتر را فردا در مصاحبه با رسانه‌های جمعی به سمع و نظر مردم خواهیم رساند».این توئیت جوشقانی خبر خوشی بود که البته بخش دوم آن، یعنی ارائه توضیحات بیشتر در مصاحبه با رسانه ها، تا ساعت 19 روز گذشته محقق نشد. اما بررسی سامانه های ارائه اینترنت توسط دو اپراتور، صحت و سقم خبر منتشر شده توسط معاون وزیر را تایید کرد. «آذری جهرمی» وزیر ارتباطات هم با استوری کردن توئیت معاون خود، این خبر را به مخاطبان خود رساند. «محمد واعظی» رئیس دفتر رئیس جمهور هم دیگر مقام دولتی بود که در این باره توئیت کرد و با هشتگ «حق الناس»، نوشت : «در روزهایی که بخش قابل توجهی از امور مردم در بستر فضای مجازی می‌گذرد، بازگشت بسته‌های بلندمدت اینترنت همراه اقدام مثبتی است. پیگیری‌های مجدانه وزارت ارتباطات در این زمینه و همکاریِ -هرچند دیرهنگام- اپراتورها قابل تقدیر است».

پایگاه اطلاع رسانی دولت هم با بازنشر توئیت واعظی اعلام کرد : « بسته‌های کاربردی و بلند مدت اینترنت دو اپراتور اول کشور سیزدهم تیرماه حذف شدند و پس از این اقدام و با پیگیری‌های دولت بسته‌های کاربردی و بلند مدت اینترنت این دو اپراتور کشور به روال گذشته بازگشت» .نکته قابل تامل در این ماجرا، اقدام مسئولان دولتی برای در بوق و کرنا کردن این خبر و بازتاب آن به عنوان یک موفقیت دولت است در حالی که درباره یک مسئله بدیهی یعنی سرانجام پول های مردم که در این مدت به جیب اپراتورها رفته کاملا سکوت کرده اند . ضمن این که باید از آن‌ها پرسید چرا نظارت‌ها این قدر ضعیف است که دو اپراتور می‌توانند ۴۶ روز قلدری کنند و به کسی پاسخگو نباشند.
همان طور که گفته شد باید پرسید پیگیری بازگشت حق مردم در این گران فروشی اپراتورها کجاست و چرا آقای وزیر و رئیس دفتر رئیس‌جمهوردر این باره اظهار نظری نکرده اند البته گویا پرونده این تخلف در سازمان تعزیرات حکومتی در حال بررسی است و باید منتظر صدور حکم آن بود و دیدکه در نهایت گران فروشی صورت گرفته در این مدت چگونه به کاربران این دو اپراتور بازخواهد گشت؟
برچسب ها: بسته اینترنت