به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۲۸ ساعت ۱۷:۲۱
کد مطلب : ۲۲۸۱۰۶

اجاره ماهانه اتاق ۴ متری چند؟

اجاره ماهانه اتاق ۴ متری چند؟
گروه اقتصادی: اگر افزایش نرخ اجاره برخی از خانواده ها را به شهرهای اطراف تهران و مسکن های مهر کوچ داد، برای مجردهایی که پیش از این قدرت اجاره واحد های کوچک را داشتند، به سمت خوابگاه های کارمندی کشاند.
بیشتر این خوابگاه‌ها خانه‌های سه چهار طبقه در مرکز شهر هستند اما کارمندانی که به دنبال این نوع خوابگاه‌ها در شمال، جنوب، شرق و غرب تهران هستند هم می‌توانند به راحتی خوابگاه مطلوب خود را البته با صرف مبالغ بالاتر پیدا کنند.

اجاره ماهانه اتاق ۴ متری
اجاره ماهیانه یک اتاق ۴ متری یک تخته در اطراف میدان ولیعصر یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است . اتاق تک نفره در مناطق شمالی با امکانات محدود از جمله تلویزیون، کمد اختصاصی، یخچال و تهویه ۲ میلیون تومان است .در خوابگاهی در محله جردن، اتاق دوتخته یک میلیون و ۵۰ تومان و ودیعه آن یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. مبالغ ودیعه برای یک ماه تا سه ماه پیش‌بینی شده است. در برخی از خوابگاه‌های کارمندی که فضاهای عمومی بیشتری دارند، مانند اتاق مطالعه نرخ ها افزایش پیدا می‌کند.

  قیمت تخت‌ها در هر اتاق متفاوت است
یکی از ساکنان خوابگاه کارمندی در محدوده هفت تیر می‌گوید: «در خوابگاه ما هر طبقه حدود ۱۰۰ تا ۱۱۰ متر زیربنا و هر طبقه ۶ اتاق خواب دارد که متراژ اتاق‌ها بین ۶ تا ۱۵ متر است.»او می‌گوید: قیمت‌ها از ۴۵۰ هزار تومان برای اتاق هشت‌تخته شروع می شود و برای اتاق یک تخته باید یک میلیون ۸۰۰ هزار تومان بپردازیم. اتاق های ۶ تخته ۱۲ متری هستند و برای هر تخت باید ۵۰۰ هزارتومان بپردازیم. البته این نرخ تخت‌های ردیف پایین است. تخت های ردیف بالا ۲۰ هزار تومان ارازنتر است.او با اشاره به ظرفیت این خوابگاه که ۱۲۰ نفر است می‌گوید: «برای اتاق‌های یک‌تخته، دوتخته، چهارتخته و شش‌تخته، هرکدام یک یخچال فریزر در نظر گرفته شده است و تنها اتاق‌های هشت‌تخته می توانند دو یخچال فریزر داشته باشند.»در این خوابگاه، یک آشپزخانه برای هر دو طبقه در نظر گرفته شده است و در هر طبقه دو حمام و دو تا دستشویی وجود دارد.خوابگاه دیگری در میدان هفت تیر با ظرفیت ۵۰ نفر، نرخ اجاره اتاق ها از ۴۰۰ تا ۶۰۰ تومان است . اتاق های ۱۰ تخته ۴۰۰ تومان است و اتاق های شش‌تخته ۵۰۰ تومان و چهارتخته ۶۰۰ تومان. این خوابگاه ۳ واحد از یک آپارتمان بود که یکی از واحد ها زیر زمین بوده و متراژ کل هر واحد حدود ۸۵ متر است.

نایاب شدن اتاق های تک تخته در ایام کرونایی
در خوابگاه دیگری در محدوده خیابان انقلاب، یک ملک مسکونی به مساحت ۶۰ متر به واحد خوابگاهی تبدیل شده است. این واحد ۶۰ متری، برای۱۰ نفر ظرفیت در نظر گرفته است. قیمت‌ها در اتاق‌های شش تخته ۶۰۰ هزار تومان و در اتاق ۴ تخته ۸۰۰ هزارتومان است. یک حمام و یک دستشویی کل ظرفیت بهداشتی این خوابگاه است. تعداد اتاق تک‌تخته کم است و در بیشتر خوابگاه‌ها به ویژه در ایام کرونایی پایتخت نایاب است و به سختی می‌توان اتاق تک‌تخته پیدا کرد.جمعیت کم خوابگاه یکی از ویژگی ممتاز آنها محسوب می‌شود. به طور مثال خوابگاهی در محدوده خیابان فاطمی، سطح تحصیلات مستاجران و جمیعت کم در هر طبقه (۱۷ نفر)‌ را به عنوان امتیاز این خوابگاه عنوان می‌کند.در جدول زیر قیمت برخی از خوابگاه‌های کارمندی آمده است. برخی از این خوابگاه‌ها مبلغی برای ودیعه در نظر نگرفته یا مبلغی اندکی در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان پیش بینی کرده اند.
مرجع : اقتصاد نیوز