به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۲۹ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۲۲۸۲۱۳

ماسک‌های پارچه‌ای را چگونه ضدعفونی کنیم؟

ماسک‌های پارچه‌ای را چگونه ضدعفونی کنیم؟
گروه علمی: ماسک یکی از راهکار‌های اصلی برای جلوگیری از شیوع و گسترش و ابتلا به بیماری کروناست، بر این اساس استفاده از آن برای همه مردم توسط سازمان جهانی بهداشت اجباری شده است.تمیز نگه‌داشتن ماسک یکی از موارد ضروری در اوضاع کنونی است، ماسک برای مراقبت از افراد و پیشگیری از ورود ویروس‌ها و میکروب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و اگر به تمیزی آن اهمیت داده نشود نه ‌فقط از بیماری پیشگیری نمی‌کند بلکه موجب ورود عوامل بیماری‌زا به بدن نیز خواهد شد.
بهتر است هنگام شستشوی ماسک‌ها این موارد رعایت شود:
- برای از بین بردن ویروس، هنگام شست و شو حتماً باید از آب داغ و صابون استفاده کرد.
- شستن ماسک با دست به معنای شستشوی کامل آن با آب‌ داغ و صابون حداقل برای ۲۰ ثانیه است.
- هنگام شست و شو از انواع مواد ضدعفونی کننده و سفید کننده در کنار صابون استفاده کنید. حتما تمامی قسمت‌های ماسک را با دقت بشویید.
- بعد از انجام فرآیند شستشو لازم است تا ماسک در دمای بالا حرارت ببیند تا خشک شود به این صورت تمام ویروس‌ها به وسیله بخار از بین بروند.
- اگر دستگاه خشک‌کن ندارید، ماسک شسته شده را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید چون نور ماوراءبنفش به کشتن میکروب‌ها کمک می‌کند.
- اطمینان داشته باشید ماسک کاملا خشک ‌شده باشد و سپس مورد استفاده قرار گیرد چون ماسک مرطوب پوشش خوبی برای صورت نیست. پس از خشک شدن ماسک، آن را در مکانی تمیز نگهداری کنید.
توجه داشته باشید که این موارد درباره ماسک‌های پارچه‌ای است و در مورد ماسک‌های یک بار مصرف این امر صادق نیست.
برچسب ها: ماسک ویروس کرونا