به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۳۰ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۲۲۸۳۲۵

رونمایی ۸ میلیارد دلار قراردادهای آمریکا با عراق

رونمایی ۸ میلیارد دلار قراردادهای آمریکا با عراق
گروه اقتصادی:توافقها و قراردادهای شرکتهای آمریکایی با عراق در آستانه نخستین سفر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به آمریکا و دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا رونمایی شدند.
پنج شرکت آمریکایی شامل شورون با دولت عراق قراردادهای انرژی امضا کردند. وزارت انرژی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد هانی ول اینترنشنال، بیکرهیوز، جنرال الکتریک، استرلار انرژی و شورون توافقهای انرژی به ارزش هشت میلیارد دلار با وزارت خانه های نفت و برق عراق امضا کردند.
دن برویت، وزیر انرژی آمریکا در بیانیه ای اظهار کرد: این قراردادها برای آینده انرژی عراق کلیدی هستند و مطمئنم این شرکتها که به آمریکا کمک کردند به استقلال انرژی دست پیدا کند از تخصص بالای خود برای کمک به عراق برای دستیابی به پتانسیل کامل صنعت انرژی خود بهره خواهند گرفت.
این توافقها پس از دیدار وزیران نفت و برق عراق و برونت و همچنین میزگردی در واشنگتن با نخست وزیر عراق و صنعت انرژی آمریکا امضا شدند.
بر اساس گزارش رویترز، شرکت جنرال الکتریک هم اعلام کرد دو توافق جدید به ارزش بیش از ۱.۲ میلیارد دلار با وزارت برق عراق برای انجام برنامه های تعمیراتی در نیروگاههای برق این کشور و تقویت شبکه انتقال برق امضا کرده است. این شرکت آمریکایی اعلام کرد در حال همکاری با آژانسهای اعتبار صادرات استتا فاینانس بیش از یک میلیارد دلار برای این پروژه ها را تسهیل کند.
برچسب ها: عراق آمریکا