به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۳۰ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب : ۲۲۸۳۳۶

گورستان جدید تهران کجاست؟

گورستان جدید تهران کجاست؟
گروه جامعه: مدیران، بارها اعلام کرده‌اند که پایتخت نیازمند گورستان جدید است و هربار از یک مکان جدید نام می‌برند؛ اما عضو شورای شهر تهران این بار می‌گوید: که ۵ نقطه را انتخاب کرده‌ایم و تاکید می‌کنم که این نقاط در جنوب تهران نیست و به‌زودی جانمایی‌ها اعلام می‌شود.
حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر تهران در این باره می‌گوید: در کمیته محیط‌زیست شورای شهر، درباره احداث گورستان جدید بحث‌هایی شده است و درحال جانمایی مناطقی برای احداث گورستان جدید هستیم.وی با تاکید بر این موضوع که گورستان جدید باید دسترسی ترافیکی داشته باشد و مطالعات قبلی درباره آن انجام می‌شود، عنوان کرد: بنابراین می‌توان در شرق و غرب تهران قبرستان‌های جدیدی ایجاد کرد که جزو برنامه‌های شورای شهر است. در جنوب تهران هم که بهشت زهرا را داریم و در شمال هم از دسترسی‌های شرق و غرب استفاده می‌‌شود.
به اعتقاد این عضو شورای شهر، گورستان‌های جدید باید با محورهای مواصلاتی بزرگ در ارتباط باشند و دسترسی به مترو هم وجود داشته باشد. باید مطالعات صورت گیرد و گورستان‌ها باید همانند بهشت‌زهرا امکانات داشته باشند.ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران و رئیس کمیته سلامت شورا نیز در این باره می‌گوید: پیشرفت‌های خوبی در جانمایی گورستان صورت گرفته است. ۵ نقطه را انتخاب کرده‌ایم و تاکید می‌کنم که این نقاط در جنوب تهران نیست و به‌زودی جانمایی‌ها اعلام می‌شود. زمانی که بهشت‌زهرا احداث شد، بسیاری از گورستان‌های محلی هم درحال فعالیت بودند اما بعد از مدتی فعالیت آنها متوقف و تنها گورستان رسمی، بهشت‌زهرا شد. گورستانی با وسعت ۷۵۰ هکتار که برای خود شهری محسوب می‌شود.
احمد مسجدجامعی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر نیز می‌گوید: قرار بود ظرفیت بهشت‌زهرا تنها برای ۲۵ سال باشد؛ اما درحال‌حاضر ۵۰ سال از عمر آن می‌گذرد.
وی ادامه داد: مطالعه گورستان‌های تهران باید جدی گرفته شود. واقعیت این است که این ظرفیت امروز با مشکل مواجه شده است و در ساختار جدید بهشت‌زهرا، دیگر آن بهشت‌زهرای پنجاه سال پیش نیست و کارکردهای ملی پیدا کرده است. بنابراین خوب است برای ساختار گورستان‌ها فکر ویژه‌ای کرد.

 
برچسب ها: گورستان تهران