به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۰۱ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۲۲۸۵۹۶
واکسیناسیون جهانی تا سال 2022

پیش‌­بینی بیل‌گیتس از آینده کرونا

پیش‌­بینی بیل‌گیتس از آینده کرونا
گروه اقتصادی: یل گیتس با اکونومیست گفتگویی درباره آینده کروناه داشته که مهمترین بخش‌های آن در ادامه از نظرتان می‌گذرد.
- هم‌اکنون شش برنامه ساخت واکسن ویروس کرونا پیشرفت‌های بیشتری را نسبت به دیگران داشته‌اند و تا اواخر ماه سپتامبر فاز سوم آزمایشی آنها به پایان می‌رسد. فکر می‌کنم برخی از آنها واکسن‌های موفقیت‌آمیزی را تولید کنند، واکسن‌هایی که می‌توانند تا ۸۰ یا ۹۰ درصد مانع انتقال بیماری شوند.
- به تامین بودجه بیشتری برای این تلاش‌ها نیاز داریم تا بتوانیم واکسن را در سراسر جهان توزیع کنیم چراکه تنها به این نحو است که پاندمی کرونا پایان می‌یابد. ما باید میلیاردها دلار هزینه کنیم تا مانع زیان‌های تریلیون دلاری شویم که این همه‌گیری به اقتصاد جهان وارد می‌کند.
- بسیاری از این واکسن‌ها با قیمت تمام شده پایینی حدود ۳ دلار تولید خواهند شد و از این رو این واکسن را می‌توان در بسیاری از کشورها و در سطح اقشار مختلف توزیع کرد. این قیمت حتی در کشورهای فقیر نیز ارزان محسوب می‌شود و ما برای جهان در حال توسعه به حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیارد دوز واکسن کرونا نیاز داریم.
- شما می‌توانید این واکسن را برای قشر متوسط با هزینه‌ بالاتری توزیع کنید تا بتوان به یک قیمت معقول برای کشورهای فقیر رسید. 
- می‌توان تا پایان سال ۲۰۲۱ تقریبا کار را به سرانجام رساند و شاید اندکی از واکسیناسیون جهانی در سال ۲۰۲۲ نیز ادامه یابد. کشورهای غنی می‌توانند در سال ۲۰۲۱ به این پاندمی پایان دهند.
- متاسفانه نظیر تمامی اتفاقات ناگوار دیگر، قشر فقیر در ایالات‌متحده نسبت به قشر متمول آسیب بیشتری دید و به همین صورت کشورهای فقیر نیز نسبت به کشورهای غنی با آسیب‌های بسیار بیشتری دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
مرجع : دنیای اقتصاد