به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۷ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب : ۲۲۸۸۲
آغاز نيم‌فصل دوم ليگ برتر فوتبال

قرمزها و آبي‌هاي تهران و تبريز رودرروي هم

گروه ورزشی: نيم فصل دوم ليگ برتر از امروز پنج‌شنبه آغاز مي ‌شود. در اين هفته به دليل بازي دوستانه پيشکسوتان پرسپوليس و ستارگان ميلان در روز پنجشنبه هر دو تيم استقلال و پرسپوليس مجبور شدند در روز جمعه مقابل حريفان‌شان از تبريز به ميدان بروند. نگاهي به اين مسابقات مي‌اندازيم:
قرمزها و آبي‌هاي تهران و تبريز رودرروي هم
ذوب آهن - استقلال خوزستان: ذوب تقويت ‌شده مقابل آبي‌هاي اهوازي
ذوب آهن اصفهان در نيم‌فصل خود را تقويت کرده است و بازيکناني از پرسپوليس گرفته است. ميلاد غريبي که نتوانست توانايي‌هايش را به نمايش بگذارد به همراه محمد خانزاده از تهران به اصفهان رفته‌اند تا نشان بدهند بازيکنان جوان و ارزشمندي هستند. استقلال خوزستان هم بازيکنانش را حفظ کرده است. استقلال خوزستان در صورت پيروزي در اين بازي از رده يازدهم به رده هشتم صعود مي‌کند. ذوب آهن هم که با 14 امتياز در رده سيزدهم قرار دارد اگر سه امتياز را بگيرد نهايتا مي‌تواند يک پله صعود کند و به رده دوازدهم برسد. ذوب آهن تلاش کرده خط دفاع ضعيفش را ترميم کند و به همين دليل از استراليا و برزيل هم مدافع جذب کرده است. مساوي اين دو تيم به سود ديگر تيم‌هاي انتهاي جدول است.

* تراکتورسازي - پرسپوليس؛ نبرد سرخپوشان براي صدرنشيني
حساس‌ترين نبرد هفته شانزدهم ليگ برتر در تبريز بين دو تيم قرمزپوش ليگ برگزار مي‌شود. جايي که پرسپوليس قهرمان نيم‌فصل به ميدان مي‌رود و براي تداوم صدرنشيني‌اش بايد در تبريز پيروز شود. از سويي ديگر تراکتورسازي نمي‌خواهد اولين سه امتياز خانگي در دور برگشت را به حريف تقديم کند. شاگردان مجيد جلالي اگر در اين بازي پيروز شوند به طور موقت و براي حداقل چند ساعتي صدرنشين خواهند شد و در صورت توقف فولاد و استقلال برابر حريفانشان تراکتورسازان‌ صدرنشين باقي مي‌مانند. جدال سرخپوشان در تبريز براي صدر جدول ديدني است. البته اخبار ضد و نقيضي در مورد مصدومان دو تيم شنيده مي‌شود. گفته شده علي کريمي مصدوم است و شايد نتواند مقابل پرسپوليس بازي کند. اميد عاليشاه نيز از پرسپوليس ظاهرا نمي‌تواند در اين ديدار بازي کند. اگر کريمي در بازي باشد شايد حساسيت مسابقه دو چندان شود البته مسابقه دو تيم به اندازه کافي هيجان و حساسيت دارد. نبض ليگ برتر روز جمعه در تبريز مي‌زند جايي که هواداران پرشور تبريزي استقبال ويژه‌اي از شاگردان دايي خواهند کرد.

مس - راه آهن؛ مظلومي به دنبال اولين برد
مس تنها تيم بدون برد نيم‌فصل اول مي‌خواهد در دور برگشت اولين پيروزي خود را جشن بگيرد تا به بقا در ليگ برتر اميدوار باشد. مظلومي هم سعي کرده تيمش را در نيم‌فصل تقويت کند. راه آهن هم با وجود اينکه تيم پرامکاناتي است در اين فصل يک ناکام بزرگ بوده است. بازي دو تيم يک نبرد شش امتيازي بين ته جدولي‌هاست. بايد ديد منصور ابراهيم‌زاده مي‌تواند تيمش را از انتها جدول جدا کند يا اينکه مظلومي نوار ناکامي‌هاي تيمش را پاره مي‌کند و اولين برد را دشت مي‌کند.

سايپا - داماش گيلان: کار سخت داماش در کرج
نارنجي‌پوشان کرجي که در رده هفتم جدول قرار دارند براي يک پله صعود بايد از سد داماش عبور کنند. داماشي که بازيکنان زيادي در نيم‌فصل از دست داد و در تعطيلات نيم‌فصل هم حتي نتوانستند به دليل مشکلات مالي به اردو بروند ولي سايپا بدون تنش و با آرامش تمرين‌هاي خود را دنبال کرده است. بازيکنان داماش مي‌خواهند همچنان در رده هشتم باقي بمانند و براي اين منظور حداقل نبايد مقابل سايپا بازنده باشند که کار سختي است. فيرات سرمربي تيم سايپا هم از سوي کميته انضباطي محروم شده است و در اين بازي بايد از روي سکوها بازي را نظاره کند.

نفت تهران - فجرسپاسي؛ نفت هم شانس صدرنشيني دارد!
نفتي‌ها در شرايط بسيار خاص شانس صدرنشيني در اين هفته را دارند. به شرطي که پرسپوليس، تراکتورسازِي، فولاد و استقلال نتوانند مقابل حريفان‌شان به برتري برسند و نفت بر فجر پيروز شود صدرنشين خواهد شد. فجر سپاسي هم در رده پانزدهم قرار دارد و مي‌خواهد از انتهاي جدول جدا شود. نبرد تيم‌هاي صدر و قعر جدول قابل توجه است به خصوص اينکه در اين مسابقه سالمند‌ترين مربي ليگ با يکي از مربيان جوان روبه‌رو مي‌شود.

ملوان - صباي قم؛ بازگشت صمد مرفاوي
ملوان در ديدار معوقه‌اش از نيم‌فصل اول مقابل استقلال شکست خورد تا نوار سه برد متوالي‌اش قطع شود. بازيکنان ملوان اکنون بايد در خانه مقابل صبا قرار بگيرند و اگر بتوانند نيم‌فصل دوم را با برد شروع کنند دوباره به بازي‌هاي ليگ برمي‌گردند البته نهمي براي ملوان رتبه بدي محسوب نمي‌شود. صباي قم هم در نيم‌فصل سرمربي خود را برکنار کرد و صمد مرفاوي جانشين محمد مايلي‌کهن شد تا بتواند اين تيم را از رده دوازدهم بالا بکشد. صمد کار سختي دارد و در اولين مسابقه بعد از بازگشتش به ليگ و صبا بايد در بندر انزلي سه امتياز صيد کند.

فولاد خوزستان - سپاهان؛ دیدنی تر از همیشه
در اين بازي هم بهترين‌هاي ليگ حضور دارند. بازيکنان و مربيان نامداري که تلاش مي‌کنند از حاشيه‌ها هم به دور باشند. فولاد هم در اين هفته براي صدرنشيني شانس دارد بنابراين اين تيم قرمزپوش هم تلاش خواهد کرد تا با يک برد خانگي شانسش را براي صدرنشيني امتحان کند و در کورس قهرماني باقي بماند. زردپوشان اصفهاني هم نمي‌خواهند از قافله عقب بمانند. نبرد اين دو تيم که کارهاي گروهي‌شان نسبت به ساير تيم‌هاي بالانشين منظم‌تر است ديدني است. شايد يکي از ديدارهاي زيباي نيم‌فصل را فارغ از هر نتيجه‌اي بتوانيم در اهواز شاهد باشيم.

استقلال - گسترش فولاد تبريز؛ صدر جدول آبي‌ مي‌شود؟
استقلال براي صدرنشيني در محاصره سه تيم قرمزپوش پرسپوليس، تراکتورسازي و فولاد خوزستان است. آبي‌پوشان اکنون شرايط بهتري نسبت به بازي با ملوان دارند زيرا حداقل تمرينات‌شان با تمام بازيکنان البته بدون حضور نکونام دنبال شده است. خسرو حيدري و هاشم بيک‌زاده شايد در اين بازي هم به ميدان نروند. استقلال در دور رفت گسترش را در تبريز شکست داد و شاگردان قلعه‌نويي روي کاغذ شانس زيادي براي اين پيروزي دارند و اگر پرسپوليس در تبريز متوقف شود صدرنشين خواهد شد. رسول خطيبي مربي جواني است که شاگردانش با تمام وجود براي او بازي مي‌کنند و اين بازي هم به آنها انگيزه مضاعفي مي‌دهد با اين حال شايد استقلال در هفته اول دور برگشت صدرنشين شود. همه چيز در اين هفته به نتايج دو تيم پرطرفدار پايتخت با تيم‌هاي تبريزي بستگي دارد.
مرجع : فارس