به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۱۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۰۲ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب : ۲۲۸۸۲۲
عبدالله ناصری: آقای آشنا در این ۷سال مامور تطهیر آقای روحانی بود

آبان۹۸ سیاه‌ترین نقطه در کارنامه رئیس جمهور است

آبان۹۸ سیاه‌ترین نقطه در کارنامه رئیس جمهور است
گروه سیاسی: ۹ ماه از آن آبان تلخ گذشته، اما ابهامات آن هنوز باقی است. از تعداد کشته‌شدگان که خیلی دیر اعلام شد و چندان باورپذیر نبود گرفته تا عملکرد وزارت کشور و دولت در آن غائله. ابهامات موجود در این باره را این بار حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهور مورد توجه قرار داد. او در گفت‌گویی با مجله «اندیشه پویا» به نقش وزارت کشور اشاره کرده و از عدم ارایه گزارش به رییس‌جمهوری درباره اعتراضات آبان ماه سخن به میان می‌آورد. او با این جمله که تا آنجا که من می‌دانم ایشان تا امروز هم گزارش روشن قابل دفاعی از کشته‌شدگان آبان دریافت نکرده‌اند» در واقع تمام تلاش خود را برای تطهیر حسن روحانی کرده و رحمانی فضلی را مقصر همه آن اتفاقات جلوه می‌دهد. آقای آشنا انتخاب خوبی کرده است، زیرا رحمانی فضلی از همان ابتدا به نظر اصلاح طلبان و حامیان دولت گزینه مناسبی برای تصدی وزارت کشور نبود و اکنون بهترین فرد برای مقصر معرفی شدن است.
وزارت کشور در پاسخ به اظهارات آشنا تاکید کرده که «وزیر کشور گزارش تفصیلی و کارشناسی از علل وقوع، شرح کامل واقعه و آسیب شناسی دقیق حوادث آبان ماه و عملکرد بخش‌های مختلف درگیر در ماجرا را به تمامی مقامات و مسئولان ذی ربط از جمله رئیس جمهور ارائه داده است.»حرف، اما ارائه گزارش وزارت کشور عدم ارائه آن نیست. سوال اینجا است که اهالی سیاست و مهم‌تر از آنان مردم، چه کسی را مسئول و مقصر واقعی می‌دانند. سوال دقیق‌تر اینکه مقصر بودن رحمانی فضلی و قصور در ارائه گزارش از بار گناه آقای رئیس جمهور برمی‌دارد؟ عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است که خیر.او در گفت‌وگویی در این باره گفت: «اولا که آقای آشنا در این ۷سال ماموریت تطهیر آقای روحانی را داشته است. دوما عملکرد روحانی و وزیر کشور او یعنی رحمانی فضلی درحادثه آبان ماه مثل هم بوده و هر دو در کنار نهاد‌های برخوردکننده بامردم معترض قرار داشته اند. عملکرد دولت و به طور کلی کشور تابع نهاد امنیتی و کاملا علیه معترضان بوده است.»وی در پاسخ به اینکه پرسش که «آیا اگر آقای روحانی وزیر کشور دیگری برگزیده بود، در چنین مواقعی شاهد عملکرد بهتری بودیم؟» گفت: «اصولا روحانی به این دلیل رحمانی فضلی را برگزید که هم گوش به فرمان بود وهم در مسایل امنیتی مثل خودش فکر می‌کرد. وزیر دیگر هم اگر مخالف دیدگاه روحانی می‌بود و عمل می‌کرد، برکنار می‌شد. «ناصری در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه «باتوجه به اینکه رحمانی فضلی گزینه مطلوب اصلاح طلبان به عنوان وزیر کشور نبود و روحانی او را برگزید. فکر می‌کنید اینکه الان مشاور رئیس جمهور بخواهد به نحوی وزارت کشور را تنها مسئول آن قضایا اعلام کند، قابل پذیرش است؟ افکار عمومی چه برداشتی از این رویکرد خواهد داشت؟» گفت: «اصلا قابل پذیرش نیست. آقای آشنا می‌خواهد که روحانی را تطهیر کند. اینکه وزیر کشور گزارش داده باشد یا نداده باشد در اصل قضیه تغییری ایجاد نمی‌کند و رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای امنیت ملی مسئول این اتفاق مهم بود.»
این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان تاکید کرد: «به نظر من آبان۹۸ سیاه‌ترین نقطه در کارنامه رئیس جمهور در ۷ سال فعالیت او است.»


 
مرجع : سایت آزادی