به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۰۴ ساعت ۰۰:۳۲
کد مطلب : ۲۲۹۰۴۰

وزیر کشور: دغدغه مشارکت در انتخابات را داریم

وزیر کشور: دغدغه مشارکت در انتخابات را داریم
گروه سیاسی: وزیر کشور با اشاره به میزان مشارکت پایین در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی گفت: بابت میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ دغدغه داریم.
 عبدالرضا رحمانی فضلی، درباره کامیابی‌ها و ناکامی‌های دولت در هفت سال گذشته، اظهار کرد: باید گزارش کار به مردم صادقانه باشد زیرا گزارش صادقانه موجب افزایش مشارکت مردم با دولت شده و سرمایه اجتماعی را افزایش می‌دهد. براساس نظرسنجی‌ها در بحث امنیت داخلی رضایتمندی مردم در بالاترین رقم قرار دارد. همچنین براساس همین نظرسنجی‌ها سالم‌ترین و قانونمندترین انتخابات را در این هفت سال برگزار کرده‌ایم.وزیر کشور با بیان اینکه آمادگی برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم در ۲۱ شهریور را با شرایط خاص کرونایی داریم، اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری اهمیت زیادی دارد و همه احزاب رقابت شدیدی دارند و حساسیت‌ها بالا است. نگرانی در بی طرفی و سواستفاده وجود دارد که وظیفه ما است که این نگرانی‌ها را رفع کنیم. ما تجربه خوبی در برگزاری انتخابات داریم و از ۲۵ فرایند انتخابات، ۲۴ فرایند الکترونیکی برگزار می‌شود و با احراز هویت الکترونیکی در انتخابات مجلس، میزان تخلفات در زمینه احراز هویت به عدد دو رقمی نرسید.در تلاشیم تا تمام مراحل انتخابات را الکترونیکی برگزار کنیم و در این زمینه با شورای نگهبان جلسه در یک و باید کارهای کارشناسی انجام شود.
وی در پایان گفت: با تجربه‌ای که داریم و برنامه ریزی که انجام شده، انتخابات ۱۴۰۰را سالم، قانونی و توأم با امنیت برگزار می‌کنیم. البته مشارکت در انتخابات اخیر مجلس پایین بود و یکی از دغدغه های ما میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری است و امیدوارم با زمینه سازی‌ها و بسترسازی‌های مناسب و مشارکت همه گروه های سیاسی بتوانیم میزان مشارکت را افزایش دهیم.