به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۳:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۰۶ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۲۲۹۲۷۰

آمار افسانه‌ای مسی با ۸۰ رکورد گینس

آمار افسانه‌ای مسی با ۸۰ رکورد گینس
گروه ورزشی:  لیونل مسی در آستانه جدایی از بارسلونا و رقم خوردن بمب نقل وانتقالات اروپاست و ما در این گزارش آمار‌های او را بررسی می‌کنیم.
در ۱۶ اکتبر ۲۰۰۴ مُهاجم جوان آرژانتینی به نام لیونل مسی اولین بازی خود را برای بارسلونا انجام داد او ۱۶ سال بعد به بزرگترین نماد تاریخ باشگاه بارسلونا تبدیل شد. او در اولین بازی خود برای این باشکاه ۱۷ سال و سه ماه و ۲۲ روز داشت.
جدایی مسی که ۳۴ عنوان کسب کرده، ۶۳۴ گل به ثمر رسانده، ۷۳۱ بازی انجام داده، ۵۱۳ پیروزی کسب کرده و ۸۰ رکورد گینس ثبت کرده است، برای هواداران این تیم خیلی سخت تمام خواهد شد.
اولین بازی رسمی او با بارسلونا
فرانک رایکارد در ۱۶ اکتبر ۲۰۰۴ در یک بازی رسمی برابر اسپانیول در ورزشگاه المپیک لوو کمپنی مسی را بازی داد. در حضور ۸ دقیقه‌ای مسی بارسلونا آن دیدار را ۱-۰ برنده شد. نقش مربی هلندی در تمرینات مسی کلیدی بود، زیرا خود مسی سال‌ها بعد آن را تشخیص داد و از او سپاسگزاری کرد.

اولین گل رسمی مسی
او در سی و چهارمین روز از مسابقات لالیگا در ۱ می ۲۰۰۵ اولین گل رسمی خود را برابر آلباسته به ثمر رساند. او ۱۷ سال، ۱۰ ماه و ۷ روز داشت تا به جوانترین بازیکنی بدل شود که در لیگ برای بارسلونا گل می‌زد. دو سال بعد، بویان این افتخار را بنام خودش ثبت کرد. این تنها گل مسی در آن فصل بود که در مجموع در ۷ بازی ۷۷ دقیقه بازی کرد.
بهترین گل تاریخ بارسلونا
نظرسنجی انجام شده توسط بارسلونا در بین هوادارانش به این نتیجه رسیده، گلی که مسی در برابر ختافه در مرحله نیمه نهایی کوپا دل ری فصل ۲۰۰۶-۰۷ به ثمر رساند بهترین گل در تاریخ این باشگاه است. این نظرسنجی که بیش از سه ماه انجام شد بیش از نیم میلیون رای کسب کرد. این گل مسی ۴۵٪ آرا را به خود اختصاص داد.
بهترین گلزن بارسلونا
اعجوبه آرژانتینی با پیراهن بارسا در ۷۳۱ بازی ۶۳۴ گل به ثمر رسانده است. در ۲۰ مارچ ۲۰۱۲ وی به عنوان برترین گلزن تاریخ باشگاه بارسا تبدیل شد و در مقابل گرانادا سه گل به ثمر رساند تا به عدد ۲۳۴ گل برسد، در نتیجه از رکورد ۲۳۲ گلی که سزار رودریگز از سال ۱۹۵۵ به ثبت رساند عبور کرد. حالا او ۶۳۴ گل برای بارسا زده که در مقابل ۷۹ تیم به ثبت رسیده و سویا با ۳۷ گل قربانی مورد علاقه این بازیکن است.
بهترین گلزن لیگ
سوپر استار آرژانتینی در ۴۸۵ بازی لالیگا ۴۴۴ گل به ثمر رسانده است. از ۲۲ نوامبر ۲۰۱۴ او بهترین گلزن تاریخ لیگ بوده است. آن روز او مقابل سویا سه گل به ثمر رساند و به رقم ۲۵۳ گل رسید، با این اوصاف که تا به امروز افتخار بهترین گلزن لیگ را دارد و البته با این تعداد گل او ۲۵۱ پیروزی را هم تجربه رده است.
بهترین گلزن ال‌کلاسیکو
مسی برابر رئال مادرید ۲۶ گل به ثمر رسانده که بهترین گلزن تاریخ این بازی محسوب می‌شود. تیم رئال چهارمین رقیب محبوب فوق ستاره آرژانتینی است. فقط سویا (۳۷)، اتلتیکو (۳۲) و والنسیا (۲۸) بار از او گل خورده‌اند.
بهترین گلزن یک فصل
در فصل ۲۰۱۱-۱۲ مسی رکورد تاریخی خود را با ثبت ۷۳ گل (در ۶۰ بازی) در یک فصل به ثبت رساند: ۵۰ گل در لیگ، ۱۴ گل در لیگ قهرمانان اروپا، ۳ گل در کوپا دل ری، ۳ گل در سوپر جام اسپانیا، ۱ گل در سوپر جام اروپا و ۲ گل در جام جهانی باشگاه. در سال ۲۰۱۲ او همچنین در سال طبیعی رکورد بیشترین گل را جا به جا کرد. ۷۹ گل.
گل سه گانه مسی
در ۱۹ دسامبر ۲۰۰۹ بارسلونا در فینال جام جهانی باشگاه‌های جهان با نتیجه ۲-۱ حریفش استودیانتس دلاپلاتا را شکست داد. گل پیروزی توسط مسی در جریان تساوی مسابقه به ثمر رسید و آن گل یکی از مهم‌ترین گل‌های دوران حرفه‌ای مسی است، زیرا این اولین و تنها سه گانه در تاریخ بارسلونا بود.
بازیکن با بیشترین عناوین در تاریخ بارسلونا
مسی با بارسلونا ۳۴ عنوان رسمی را جشن گرفته است. او که با یک باشگاه بیشترین قهرمانی را کسب کرده، آندرس اینیستا (۳۲) و جرارد پیکه (۲۹) نزدیک‌ترین دنبال کنندگان اوست. رکورد مسی با بارسلونا از ۱۰ عنوان لیگ (۲۰۰۴-۰۵، ۲۰۰۵-۰۶، ۲۰۰۸-۰۹، ۲۰۰۹-۱۰، ۲۰۱۰-۱۱، ۲۰۱۲-۱۳، ۲۰۱۴-۱۵، ۲۰۱۵-۱۶، ۲۰۱۷- ۱۸ و ۲۰۱۸-۱۹)، ۴ لیگ قهرمانان اروپا (۲۰۰۵–۰۶، ۲۰۰۸–۰۹، ۲۰۱۰–۱۱، ۲۰۱۴–۱۵) ۶ کوپا دل‌ری (۲۰۰۸-۰۹، ۲۰۱۱-۱۲، ۲۰۱۴-۱۵، ۲۰۱۵-۱۶، ۲۰۱۶-۱۷ و ۲۰۱۷-۱۸) ۳ جام جهانی باشگاه (۲۰۰۹-۱۰، ۲۰۱۱-۱۲ و ۲۰۱۵-۱۶) ۸ سوپر جام اسپانیا (۲۰۰۵-۰۶، ۲۰۰۶-۰۷، ۲۰۰۹-۱۰، ۲۰۱۰-۱۱، ۲۰۱۱-۱۲، ۲۰۱۳-۱۴، ۲۰۱۶- ۱۷ و ۲۰۱۸-۱۹) و ۳ سوپر جام اروپا (۲۰۰۹-۱۰، ۲۰۱۱-۱۲ و ۲۰۱۵-۱۶).
۵۱۳ پیروزی در فوتبال اسپانیا
در تاریخ ۳۰ ژانویه مسی ۵۰۰مین پیروزی خود را با بارسا کسب کرد و اولین بازیکن فوتبال اسپانیا شد که به این عدد می‌رسد. آن‌ها با برتری ۵-۰ مقابل لگانس به آن رسیدند. مسی در ۷۳۱ بازی با بارسلونا ۵۱۳ پیروزی کسب کرده است.
۶ توپ طلا
در سال ۲۰۰۹ (۲۲ سالگی) وی جوانترین فوتبالیستی شد که موفق به کسب توپ طلا و ششم بازیکن بارسا گردید که پس از یوهان کرایف، استویچکوف، رونالدو، ریوالدو و رونالدینیو به توپ طلا رسید. او به آن جایزه اول نیز پنج مورد دیگر اضافه کرده (۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹). هیچ کس در طول تاریخ بیش از او موفق به کسب توپ طلا نشده است.
پنج کفش طلایی
مسی همچنین بازیکنی است که بیشترین بار برنده کفش طلایی شده است. وی تاکنون ۵ بار موفق به کسب آن شده (۲۰۰۹-۱۰، ۲۰۱۱-۱۲، ۲۰۱۲-۱۳، ۲۰۱۶-۱۷ و ۲۰۱۷-۱۸). ۵۰ گل او با به دست آوردن نسخه ۲۰۱۱-۱۲ وی را با بیشترین گل به برنده جایزه تبدیل کرد. علاوه بر این او تنها فوتبالیستی است که توانسته است سه بار پیاپی این جایزه را بدست آورد.
۶ بار آقای گل اسپانیا
وی شش بار (۲۰۰۹-۱۰، ۲۰۱۱-۱۲، ۲۰۱۲-۱۳، ۲۰۱۶-۱۷، ۲۰۱۷-۱۸ و ۲۰۱۸-۱۹) بهترین گلزن لیگ اسپانیا بوده و نقطه عطفی است که هیچ کس به آن نرسیده است.
بهترین مسی با گواردیولا
در زمان گواردیولا مسی به بهترین فُرم‌اش رسید. با حضور سرمربی کاتالان روی نیمکت، اعجوبه آرژانتینی ۲۱۹ بازی انجام داد و ۲۱۱ گل به ثمر رساند. در عوض با ستین او تنها در ۲۴ بازی ۱۵ گل به ثمر رساند که کمترین میانگین گلزنی وی است: ۰.۶۰ گل در هر بازی.
۶ بار برترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا
او تنها بازیکنی است که چهار فصل متوالی به این عنوان رسیده است. پربارترین نسخه او در لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۱-۱۲ بود که در آن ۱۴ گل به ثمر رساند. این جایزه در نسخه‌های ۲۰۰۸-۰۹، ۲۰۰۹-۱۰، ۲۰۱۰-۱۱، ۲۰۱۱-۱۲، ۲۰۱۴-۱۵ و ۲۰۱۸-۱۹) کسب شده است.
سابقه بازی با بارسا
مسی برای بارسا ۷۱۰ بازی انجام داده، اما این تعداد برای او کافی نبود که بتواند به بازیکنی بدل شود که بیشترین بار لباس بارسا را به تن کرده است. مسی با ۷۶۷ بازی‌ای که ژاوی با بارسلونا انجام داده ۵۷ بازی فاصله دارد.
مرجع : همشهری آنلاین