کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سیل مرگبار در پروان افغانستان

6 شهريور 1399 ساعت 19:34


گروه بین الملل: وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث در افغانستان اعلام کرده است که آمار جان‌باختگان در نتیجه سرازیر شدن سیل در ولایت پروان در شمال این کشور به دست‌کم ۱۰۰ نفر افزایش یافته است.
 تمیم عظیمی سخنگوی این وزارتخانه گفت که بیش از ۲۵۰ نفر دیگر هم مجروح شده‌اند. وی گفت عملیات نجات هنوز ادامه دارد و مواد غذایی برای ۴ هزار نفر به این ولایت رسیده است.
سرازیر شدن سیل در ولایت‌های پروان، کاپیسا، پنجشیر، میدان وردک، لوگر، پکتیا، پکتیکا، نورستان و ننگرهار نیز تلفات و خساراتی وارد کرده است. پروان بیشترین میزان آسیب را دیده است.
سیل افزون بر تلفات جانی، خسارات مالی زیادی را نیز در این ولایت‌ها برجا گذاشته است.
وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث افغانستان گفت ۳۰۰ منزل مسکونی، ۲۰۰ متر دیوار استنادی، ۱۰۰ متر سرک و ۱۰۰ جریب زمین زراعتی نیز تخریب شده‌اند.
وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث تاکید کرده که این آمار ابتدایی است و احتمال افزایش شمار تلفات و خسارات ناشی از بارندگی و سیل در این ولایت وجود دارد.
اداره هواشناسی افغانستان نیز شب گذشته از احتمال وقوع بارندگی نسبتا شدید و جاری شدن سیل در کابل، کنر، نورستان، بدخشان، پنجشیر، کاپیسا، پروان، لغمان، ننگرهار، لوگر، خوست، پکتیکا و پکتیا هشدار داده است.
ارگ ریاست جمهوری افغانستان با انتشار یک اعلامیه ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان این رویداد، گفته به وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث و سایر ادارات مربوط دستور داد تا به متضررین کمک‌های فوری ارسال شود.
 


کد مطلب: 229306

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/229306/سیل-مرگبار-پروان-افغانستان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir