به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۰۷ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۲۲۹۳۳۰

استعفای مدیرعامل تیک‌تاک تحت فشار آمریکا

استعفای مدیرعامل تیک‌تاک تحت فشار آمریکا
گروه علم و فناوری:کوین مایر، مدیر عامل شبکه ارسال ویدئو تیک تاک تحت فشارهای دولت آمریکا به مالک چینی برای فروش تیک تاک استعفا کرد. دولت آمریکا مدعی است که فعالیت این شبکه در آمریکا به دلیل مالکیت چینی آن خطرهای امنیتی دارد. مایر در نامه‌ای خطاب به کارمندان تیک‌تاک گفت «تحت تاثیر تغییر چشمگیر در فضای سیاسی» تصمیم گرفته کناره‌گیری کند.دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا چند هفته پیش دستور داد در صورتی که شرکت چینی مالک تیک‌تاک ظرف ۹۰ روز آن را به یک شرکت آمریکایی نفروشد فعالیت این شبکه اجتماعی در آمریکا ممنوع خواهد شد.
«بایت دنس» مالک چینی تیک‌تاک برای فروش این شبکه اجتماعی با مایکروسافت در حال مذاکره است.کوین مایر در بخشی از نامه خود خطاب به کارمندان تیک‌تاک نوشت:«من در مورد الزامات تغییر ساختار شرکت و تاثیر آن روی نقش و وظایف من خیلی فکر کرده ام. با در نظر گرفتن این مسایل و با توجه به اینکه ما باید خیلی سریع به یک راه حل برسیم با کمال تاسف به شما اطلاع می دهم که تصمیم گرفته‌ام از مقام خود استعفا داده و شرکت را ترک کنم.»کوین مایر، یکی از مدیران سابق شرکت دیزنی در ماه مه امسال فعالیت خود به عنوان مدیر عامل تیک تاک را آغاز کرده بود.
شرکت تیک‌تاک در بیانیه‌ای از  مایر تشکر کرد و افزود:«ما متوجه هستیم که تغییرات سیاسی ماه‌های اخیر روی وظایف و برنامه‌های آقای مایر تاثیر زیادی خواهد داشت و به تصمیم او کاملا احترام می گذاریم.»ونسا پاپاس، مدیر کل تیک‌تاک به طور موقت اداره امور این شرکت را به عهده خواهد گرفت. او که قبلا در یوتیوب کار می کرد شاخص‌ترین چهره از مدیران تيک تاک است که در برابر تهدیدها و اعمال فشار دونالد ترامپ از این شرکت دفاع کرده است.شرکت چینی «بایت دنس» در سال ۲۰۱۷ شبکه ارسال ویدئو تیک تاک را راه اندازی کرد. سپس شبکه دیگر ارسال ویدئو به نام «موزیکال.لی» را که در اروپا و آمریکا در بین نوجوانان بسیار پرطرفدار بود خرید و هردو شبکه را با هم ادغام کرد.اين شرکت مالک شبکه مشابهی به نام «دوئین» است که به طور مجزا در چین فعالیت می کند.تیک تاک به دلیل امکان تولید و ارسال خیلی ساده ویدئوهای بامزه به سرعت پرطرفدار شد و اکنون در سراسر جهان صدها میلیون کاربر دارد.
اما مالکیت آن توسط یک شرکت چینی احتمال سانسور مضامین در شبکه تیک تاک، به خصوص ویدئوهای انتقادی از حکومت چین و احتمال دسترسی حکومت چین به اطلاعات کاربران را مطرح کرده است.دونالد ترامپ چند هفته پیش و همزمان با اعمال فشار به شرکت‌های ارتباطی و رسانه‌ای چینی که به ادعای او می توانند امنیت ملی آمریکا را به خطر بیاندازند هرگونه معامله‌ای با شرکت‌های چینی مالک تیک تاک و وی چت را ممنوع کرد.