به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۰۷ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب : ۲۲۹۳۴۶
با توجه به وضعیت كنونی

آوردن مردم پای صندوق کار سختی است

آوردن مردم پای صندوق کار سختی است
گروه سیاسی: کمتر از یک‌سال به انتخابات۱۴۰۰ باقی است و دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب آرام‌آرام فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند و زمزمه‌هایی مبنی بر حضور احتمالی برخی شخصیت‌ها به گوش می‌رسد. این درحالی است که به نظر می‌رسد که مسیر انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده برای این دو جناح چندان ساده نیست زیرا مشکلات عدیده اقتصادی و فشارهایی که در سال‌های اخیر بر مردم تحمیل شد، انتظارات را از رئیس‌جمهور آینده بالا برده است.
یك  عضو جامعه روحانیت مبارز در تحلیل کنش‌های انتخاباتی نیروهای اصولگرا گفت: «اصولگرایان بر اساس وحدتی که در انتخابات مجلس داشتند، در انتخابات۱۴۰۰ هم دارای وحدت و انسجام خواهند بود و تا این لحظه اختلافی در آنها دیده نشده است و به نظر می‌رسد که همان سازوکار مجلس برای ۱۴۰۰ هم پیاده شود و بیشتر باید روی این موضوع کار کنند که چه شخصی کاندید اصلی اصولگرایان باشد».
حسین ابراهیمی ادامه داد: «ورود نیروهای سیاسی و به خصوص اصولگرایان در مقطع کنونی اصلا ورود زودهنگام به انتخابات محسوب نمی‌شود زیرا اگر قرار باشد کار درستی انجام و فرد شایسته‌ای انتخاب شود، باید از همین حالا افراد قابل اعتماد، کارآمد، ولایت‌مدار و اشخاصی که بتوانند مشکلات مردم را کاهش دهند، شناسایی شوند و تا چنین فردی بتواند در مقام رئیس‌جمهور کشور از میزان مشکلات اقتصادی مردم بکاهد».این فعال سیاسی در پایان در پاسخ به این پرسش که چه باید کرد که شاهد حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی‌گیری در انتخابات۱۴۰۰ باشیم، گفت: «آوردن مردم به پای صندوق رأی در شرایط کنونی کار ساده‌ای نیست. مورد بحثِ من فقط دولت آقای روحانی نیست، بلکه واقعیت این است که دولت‌های ما در سه دهه اخیر به طور کامل موفق نبوده‌اند و همه‌شان با اختلاف سلیقه‌های مدیریتی نتوانستند مشکلات مردم را حل کنند. حالا یک دولتی مثل دولت آقای احمدی‌نژاد به طبقات محروم توجه ویژه‌ای داشت یا با احداث مسکن مهر توانست یکی از دردهای مردم را کاهش دهد اما همان دولت هم ضعف‌های زیادی داشت. دولت‌های دیگر هم به همین شکل. به جز مجموعه‌های تحت نظر مقام معظم رهبری مثل ارتش، سپاه نهادهای زیرنظر ایشان که به حق برای رفع مشکلات مردم تلاش‌های ویژه‌ای می‌کنند، اما دیگر نهادها ضعف‌های زیادی در عملکردشان دیده می‌شود. در انتخابات سال آینده باید نیرویی به مردم معرفی شود که دارای خلاقیت باشد و مردم اعتماد کنند که او برنامه‌های او می‌تواند مشکلات را حل کند. در این صورت این امید را می‌توان داشت که مردم هم به صورت حداکثری در انتخابات شرکت کنند».


 
مرجع : نامه نیوز
برچسب ها: انتخابات مردم