به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۰۷ ساعت ۱۸:۱۶
کد مطلب : ۲۲۹۳۴۹

نخست‌وزیر ژاپن به دلیل بیماری استعفا کرد

نخست‌وزیر ژاپن به دلیل بیماری استعفا کرد
گروه بین الملل: نخست‌وزیر ژاپن در ظرف یک هفته دو بار به بیمارستان مراجعه کرده است. شینزو آبه به دلیل وخیم شدن وضعیت سلامتی‌اش کناره‌گیری خود را در نشستی خبری اعلام کرد. او هشت سال نخست‌وزیر ژاپن بود.آبه استعفای خود را در یک نشستی مطبوعاتی در توکیو اعلام کرد و گفته شده است که عدم تندرستی او در "سیاست ملی" کشور نباید تاثیری بگذارد.
این در حالی است که یوشیهیده سوگا، سخنگوی دولت ژاپن پیش از آن به خبرگزاری بلومبرگ گفته بود، آبه قصد دارد در سمتش باقی بماند. این مقام ژاپنی متذکر شده بود که هر روز آبه را می‌بیند و وضعیت سلامتی او تغییری نکرده و او [آبه] قصد دارد دوباره به سختی کار کند.شاخص ایندکس بورس "نیکی" ژاپن پس از اعلام خبر کنار‌ه‌گیری نخست وزیر این کشور ۱/۴ درصد سقوط کرد.
شینزو آبه طولانی‌ترین دوره نخست‌وزیری در تاریخ ژاپن را دارد. او برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ به مقام نخست‌وزیری انتخاب شد اما به دلیل بیماری روده کم‌تر از یک سال بعد استعفا کرد. آبه دوباره در سال ۲۰۱۲ به عنوان رئیس دولت انتخاب شد. او در آن زمان گفته بود که بر بیماری خود غلبه کرده است.آبه اما در هفته‌های گذشته بار دیگر با بیماری خود دست و پنجه نرم کرد. شایعات درباره سلامتی این سیاستمدار ۶۵ ساله ژاپنی اخیرا در ژاپن زیاد شده بود و رسانه‌های ژاپنی در پی کاهش حضور آبه در انظار عمومی به دلیل شیوع کرونا گمانه‌زنی‌هایی را در خصوص وضعیت جسمی وخیم آبه مطرح کرده بودند.محبوبیت نخست‌وزیر ژاپن در دوره پاندمی کرونا در نظرسنجی‌ها نیز سقوط کرد. ژاپن از لحاظ شدت شیوع کرونا در میان کشورهای جهان موقعیت بهتری دارد، با این حال دولت این کشور با انتقادات شدیدی روبروست که نتوانسته با پیامدهای اقتصادی اپیدمی کرونا به اندازه کافی مقابله کند.



 
برچسب ها: ژاپن نخست وزیر