به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۰۸ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب : ۲۲۹۳۹۸

آینده گوشی‌های تاشو در بازار تلفن همراه

آینده گوشی‌های تاشو در بازار تلفن همراه
گروه علم و فناوری:  رسانه‌های مختلف فناوری خبر از محصول تازه اپل در بازار تلفن همراه می‌دهند که قرار است تاشو باشد. تاکنون سامسونگ، هواوی، مایکروسافت و موتورولا وارد این حوزه شده‌اند و ورود اپل به این بخش از بازار می‌تواند بازار تلفن همراه را به سمت تازه‌ای ببرد.
«گوشی تاشوی» اپل
رسانه‌های فناوری می‌گویند گوشی تاشوی اپل ساختاری شبیه گلکسی فیلپ دارد اما تفاوت آنجاست که صفحه نمایش بزرگ‌تر است و از طرفی ساختار درونی آن دو تکه و شبیه ساختار درونی گوشی سرفیس دئو مایکروسافت است.
گوشی در هنگامی که تا شده یک صفحه خارجی کوچک هم دارد که مکانیزم فیس آی دی در آن قرار گرفته به همین دلیل در زمان باز شدن گوشی، صفحه داخلی بدون حفره، بریدگی و یکپارچه است.
برای محافظت، لبه‌های خارجی این محصول مانند آیفون یازده از فلز ساخته شده است. بر اساس گزارش‌ها احتمالا این گوشی تاشو قیمت بالاتری نسبت به آیفون‌های معمولی داشته باشد. اما آیا با وجود قیمت بالا می‌تواند تحولی را در بازار ایجاد کند؟
آغاز داستان تاشوها
پیشتاز ارائه گوشی‌های تاشو در جهان شرکت سامسونگ است. این شرکت با ارائه گلکسی فولد فصل جدیدی را در بازار تلفن همراه ایجاد کرد.
این گوشی ۱۲ گیگابایت حافظه رم داشت و دارای پردازنده هفت نانومتری اسنپدراگون ۸۵۵ بود. اما گذشته از سخت‌افزار قوی در زمان ارائه مهم‌ترین نکته تاشو بودن آن بود.این گوشی دارای دو صفحه AMOLED است. نمایشگر خارجی ۴.۶ اینچ و نمایشگر بزرگ داخلی ۷.۳ اینچی است. در قسمت پشتی سه دوربین وجود دارد که در حال باز و در حال تاشو قابلیت استفاده دارند و در پشت دستگاه در هر دو وضعیت قرار می‌گیرند.اما کمی از معرفی محصول نگذشته بود که دردسر آغاز شد.
بر اساس گزارش برخی رسانه‌ها، نمایشگر تاشو گلکسی فولد پس از چند روز می‌شکند. این اتفاق گوشی دو هزار دلاری سامسونگ را زیر سوال برد و بسیاری از مشتریان را از خرید آن منصرف کرد.اگر به قیمت این محصول دقت کنید با یک لپ‌تاپ قوی، برابری می‌کند.به همین دلیل ساموسنگ عرضه به بازار این محصول را به تعویق انداخت و پس از چند ماه اعلام کرد مشکل را بر طرف کرده است.
پس از سامسونگ، هواوی هم محصول تاشو خود را معرفی کرد. محصول تاشو هواوی ساختاری مشابه گلکسی فولد داشت و میت ایکس نامیده شد.هواوی برای اینکه این گوشی نسبت به محصول تاشو سامسونگ برتر باشد اندازه صفحه نمایشگر را بزرگتر در نظر گرفته بود.اندازه صفحه گوشی هواوی در حالت تلفن همراه و تبلت بزرگ‌تر از سامسونگ است. در حالت موبایل و تبلت گوشی هواوی ۶.۶ و ۸ اینچ و دستگاه سامسونگ ۴.۷ و ۷.۳ اینچ اندازه دارند.اما به دلیل مشابه سامسونگ و خطر شکستگی صفحه نمایشگر، این شرکت هم چند ماهی عرضه را به تاخیر انداخت و در نهایت این گوشی هم عرضه شد.
بازگشت به گذشته
گوشی‌های تاشوی سامسونگ و هواوی هر دو از وسط و مانند یک دفترچه یادداشت باز می‌شدند. اما موتورولا با توسعه یکی از طرح‌های تاریخی خود فصل جدیدی را در گوشی‌های هوشمند تاشو باز کرد.موتورولا ریزر با رجوع به گذشته شبیه یکی از تاریخی ‌ترین تلفن‌های همراه جهان است. این گوشی از میانه باز می‌شود.این طرح کمک می‌کند گوشی ابعاد بهتری برای قرار دادن در جیب یا کیف پیدا کند.
پس از موتورولا، سامسونگ هم برای استفاده از این طرح اقدام کرد. این محصول گلکسی زد فلیپ نام دارد.نمایشگر گلکسی زد فلیپ در هنگام باز شدن ۶.۷ اینچی است. در این گوشی از پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس با حافظه‌ رم هشت گیگابایتی و حافظه‌ ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی استفاده شده است.بعد از معرفی این محصولات شرکت مایکروسافت که چند سالی در حال کار روی گوشی تاشو خود بود، محصول جدیدش را با نام سرفیس دوئو معرفی کرد. نوع طراحی محصول مایکروسافت اما با شرکت‌های دیگر متفاوت است.با وجود اینکه این گوشی مثل گلکسی فولد شبیه دفترچه از وسط باز می‌شود اما صفحه نمایشگر، یکپارچه و خمیده نیست بلکه برای دوام بیشتر دو صفحه نمایش به صورت لولایی باز می‌شود در اصل مایکروسافت نخواسته مانند سامسونگ و هواوی ریسک صفحه یکپارچه قابل انعطاف را بپذیرد.محصول جدید اپل حالا قرار است تلفیقی از طرح‌های ارائه شده برای تلفن همراه تاشو باشد.اما آیا گوشی‌های تاشو آینده بازار هستند؟ به احتمال زیاد بله! ولی مانند فناوری فایو جی چند سالی طول خواهد کشید تا همه‌گیر شوند؛ زمانی که به قیمتی مناسب دست پیدا کنند.
هم اکنون شرکت‌های مختلف مانند سامسونگ تحقیق برای ساخت گوشی تاشو ارزان قیمت را هم شروع کرده‌اند.
برچسب ها: اپل تلفن همراه