به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۸ ساعت ۰۲:۳۰
کد مطلب : ۲۲۹۵۵
راه‌اندازی نسل سوم و چهارم تلفن همراه

بازهم‌وعده؛ پهنای‌بانداینترنت 2 برابر می‌شود

گروه علمی و فناوری: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از دو برابر شدن پهنای باند اینترنت کشور در سال آینده خبر داد.
بازهم‌وعده؛ پهنای‌بانداینترنت 2 برابر می‌شود
محمود واعظی که در مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام شرکت کرده بود، پس از پایان این مراسم در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پرسش‌های آنها پاسخ داد.وی در پاسخ به پرسشی درباره برنامه دولت برای افزایش خدمات اینترنت گفت: برای توسعه خدمات اینترنتی به ویژه افزایش پهنای باند برنامه‌ریزی ویژه در دولت یازدهم صورت گرفته است.البته باید توجه داشت که تحقق برنامه‌ها در این حوزه نیازمند برنامه‌ریزی و جذب سرمایه‌گذاری ویژه است.

 افزایش 20 درصدی پهنای باند اینترنت در دولت یازدهم
واعظی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از ابتدای فعالیت دولت یازدهم و طی 100 روز گذشته شاهد افزایش 20 درصدی پهنای باند اینترنت در ایران بودیم. تلاش ما این است که در سال آینده در مجموع پهنای پاند اینترنت 2 برابر شود و برنامه‌ریزی و اعتبارات لازم برای تحقق این مهم تامین شده است. در دولت گذشته پهنای باند اینترنت 71 گیگابایت در ثانیه بود که این میزان هم اکنون بیش از 90 گیگابایت در ثانیه است.

واعظی اظهار داشت: این توسعه در این بخش با تلاش بخش خصوصی و حمایت‌های دولت انجام شده است. وی همچنین از اجرای زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد و گفت: تلاش ما این است که هرچه سریعتر اینترنت پرسرعت را در غالب شبکه ملی اطلاعات در اختیار مردم قرار دهیم. واعظی همچنین از برنامه‌ریزی دولت برای راه‌اندازی نسل سوم و چهارم تلفن همراه خبر داد و گفت: اطلاعات لازم در این زمینه به زودی به مردم ارائه می‌شود.
مرجع : فارس