به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۸ ساعت ۰۲:۳۸
کد مطلب : ۲۲۹۵۶
نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران:

اعزام40 هیئت تجاری به کشورهای مختلف

گروه اقتصادي: نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ايران گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران طی شش ماه آینده 40 هیئت تجاری را به کشورهای مختلف اعزام می‌کند.
اعزام40 هیئت تجاری به کشورهای مختلف
محسن جلال‌پور بر بهبود فضای کسب و کار و فعالیت بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: در رده‌های بالای صنعت و معدن فعالیت‌های خوبی  انجام شده و در صنایع متوسط باید کمبودهای موجود را شناسایی و رفع کنیم. وی  همچنین با اشاره به فرصت شش ماهه تعیین شده در توافق ژنو 3‌ گفت: باید از این فرصت برای معرفی هرچه بیشتر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشور در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم. نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: باید از طریق نشان دادن ظرفیت‌های کشور و استفاده از اهرم فشار بخش خصوصی کشورهای اروپایی و آمریکایی بر دولت‌هایشان، توافق بین‌المللی و حذف تحریم‌ها را به دست آوریم.

جلال‌پور تصریح کرد: مسائل امروز کشور ایران بسیار حساس است و امضای تفاهم‌نامه و اتفاقات رخ داده در این شش ماه به کشور ما فرصت می‌دهد، شرایط این توافق را به‌ دست آوریم.این توافق می‌تواند شرایط را به نفع کشور ما تغییر دهد و راه آن استفاده از تمام توان و ظرفیت‌های کشور در همه بخش‌ها و نشان دادن واقعیت وجودی کشور است. 176 روز فرصت داریم واقعیت جامعه، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ایران را به جهانیان نشان دهیم و تعریفی را که برخی کشورهای دشمن از ایران ارائه کرده‌اند، اصلاح کنیم. وی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی وظیفه دارد تمام توانش را با ایجاد ارتباط بین تجار و معدن‌کاران‌ با تجار و سرمایه‌گذاران کشورهای منتفع در این مذاکرات ‌به کار بندد تا از این طریق در سیستم جهانی موثر باشد.