به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۸ ساعت ۰۱:۰۱
کد مطلب : ۲۲۹۵۸
پیام تسلیت رییس‌جمهوری برای زلزله‌زدگان برازجان

دهها کشته و مجروح در زلزله در استان بوشهر

گروه حوادث: زلزله‌ای به بزرگی 5.7 ریشتر که عصر پنجشنبه برازجان در استان بوشهر را لرزاند،‌ هشت کشته و 45 زخمی برجای گذاشت و خساراتی نیز به چند منطقه وارد کرد.
دهها کشته و مجروح در زلزله در استان بوشهر
محل وقوع این زمین‌لرزه که در عمق پنج کیلومتری زمین رخ داد،‌ 15 کیلومتری برازجان در شمال استان بوشهر اعلام شده است. حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه درپی این زلزله دیوار و سقف تعدادی از منازل در بخش‌های سعدآباد، وحدتیه و برازجان دچار ترک خوردگی شدند، افزود:‌ برق و تلفن این مناطق که درپی زمین‌لرزه قطع شده بود، وصل شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از مرگ هشت تن در پی وقوع زلزله 5.7 ریشتری در برازجان خبر داد. فریدون حسنوند استاندار بوشهر اعلام کرد که نیروهای امدادی در منطقه حضور دارند و برای خدمات رسانی به مصدومان و حادثه دیدگان حاضر هستند. استاندار بوشهر افزود: ارگان های مختلف امدادی در منطقه هستند و نیازی به حضور مردم در این منطقه نیست.

شاپور رستمی معاون عمرانی استانداری بوشهر نیز از مردم در خواست کرد که منطقه زلزله زده این استان مراجعه نکنند، در صورت نیاز از آنها کمک خواهیم خواست. در همین حال از بوشهر خبر می رسد که ترافیک خطوط ارتباطی تلفن و اینترنت دراستان بوشهر افزایش یافته است.

 این زمین لرزه در موقعیت 51.37 درجه طول جغرافیایی و 29.29 درجه عرض جغرافیایی در مرکز برازجان روی داد. گزارش ها حاکی از آن است که با توجه به شدت و زمان بالای این زمین لرزه، بسیاری از مردم در خیابان‌ها هستند. در حال حاضر 22 تیم امدادی با ظرفیت 90 امدادگر در مناطق زلزله زده برازجان حضور دارند.

پیام تسلیت رییس‌جمهوری برای زلزله‌زدگان برازجان

رییس جمهوری با صدور پیامی وقوع زلزله در شهرستان برازجان را که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان شد تسلیت گفت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری متن پیام دکتر روحانی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
خبر وقوع زلزله در شهرستان برازجان و کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان موجب تاسف و تاثر گردید. اینجانب ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با همه داغداران و آسیب دیدگان این حادثه، از خداوند متعال، برای درگذشتگان غفران و رحمت الهی، برای مجروحان شفای عاجل و برای بازماندگان و آسیب دیدگان نیز بردباری مسالت دارم. از همه مسئولان ذیربط می خواهم تا با بسیج امکانات و نیروی امداد رسانی، پشتیبانی ها و کمک های لازم را از مردم مناطق زلزله زده به عمل آورند.
حسن روحانی- رییس جمهوری اسلامی ایران

محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۸ ۱۱:۰۹
چه جوری این زلزله کشته داده ما تو غرب کشور تو هفته ی گذشته سه تا زلزله 5.8 5.7 5.6 اومد خونه ها ترک هم بر نداشتن (179697)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۸ ۱۵:۴۰
به نظر من دو تا دلیل می تونه داشته باشه:
1.عمق 5 کیلومتری (زلزله کم عمق بود و هر چه عمق کمتر باشه به همون اندازه خسارت بیشتر میشه)
2. زمان بالا (179725)
ممممممممممممممممممممم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۸ ۱۷:۰۳
تسلیت به عزیزان هم وطن (179755)
۱۳۹۲/۰۹/۰۸ ۱۱:۲۷
یه عکس دیگه هم هست همین دیوار ریخته رو یه زانتیا
من قضاوت نمیکنم شما پرایدو ببین و زانتیارو (179701)
۱۳۹۲/۰۹/۰۸ ۱۴:۴۳
بابا ول کن پراید و زانتیا را. همطنانمون کشته شدند اونوقت ما هنوز در بند این ماشین یا اون ماشینیم؟ (179719)
۱۳۹۲/۰۹/۰۸ ۱۷:۴۶
اتفاقا جالبه و عبرت آموز اگه یکی تو زانتیا بود یکی هم تو پراید موقع زلزله الان اونیکه تو زانتیا بود زنده بود (179781)
تبریز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۸ ۱۱:۵۱
تسلیت (179705)
ابوسعيدگناوه اي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۸ ۱۲:۰۳
اخه چرا اينا انقدر دروغ ميگن ما اينجا شاهديم كه كشته و زخمي ها خيلي بيشتراز اعلام رسمي است بهار جون منتشر كن تا مردم بدونن فاجعه عمق حقيقيش چقد بوده (179708)
۱۳۹۲/۰۹/۰۸ ۱۳:۲۸
واقعا متاسفم از اینکه با یه زلزله 5.7 ریشتری اینهمه خسارت به بار اومده. تو ژاپن زلزله ی بالای هفت میاد ساختمون ها رو قلقلک میده میره بدون اینکه خسارتی به بار بذاره ولی ایران... (179715)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۸ ۱۶:۲۲
تسلیت به بازماندگان این حادثه.. (179742)
شهرستان خاتم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۸ ۲۱:۴۳
تسلیت به مردم بوشهر (179853)