به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۱۲ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب : ۲۲۹۶۹۴

نوشیدنی پوست شما را جوان و شاداب می‌کند

نوشیدنی پوست شما را جوان و شاداب می‌کند
گروه علمی: علاوه بر محصولات زیبایی که به صورت موضعی از پوست مراقبت می‌کنند برخی نوشیدنی‌ها با خواص منحصر به فرد به پوست طراوت و شادابی می‌دهند.ادویه‌جات دارای خواص بسیار فراوانی است که زنجبیل هم از این قاعده مستثنی نیست و در طب سنتی هم از خواص بی‌نظیر این ادویه بسیار گفته شده است.زنجبیل را می‌توان هم به عنوان یک ادویه در داخل غذا استفاده کرد و هم می‌توان از ترکیب آب و زنجبیل به صورت ناشتا استفاده کرد و از خواص بی‌نظیر این ادویه بهره برد.
 
جلوگیری از پیری زودرس
اگر شما به مصرف روزانه صبحانه عادت دارید بهتر است قبل از میل کردن وعده صبحانه به صورت ناشتا یک لیوان آب زنجبیل مصرف کنید. پوست صورت برای سالم و شاداب ماندن به میزان مشخص و معینی مواد معدنی از قبیل سدیم، پتاسیم، پروتئین، کلسیم و ... احتیاج دارد که تمام این مواد معدنی را به صورت یکجا می‌توانید با مصرف آب زنجبیل به دست بیاورید. همچنین زنجبیل به سریع‌تر شدن گردش خون شما کمک می‌کند که این امر درنهایت شادابی و درخشانی پوست شما را به همراه دارد.

استحکام ریشه مو
مو هم مانند پوست صورت به جذب انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی احتیاج دارد تا زود شکننده نشود و سالم بماند به همین دلیل مصرف زنجبیل راه خوبی برای دریافت این مواد مورد نیاز مو است.

تقویت سیستم ایمنی بدن
در شرایط شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا همه افراد به دنبال راهی برای تقویت سیستم ایمنی بدنشان هستند. یکی از راه‌های طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی بدن می‌تواند مصرف آب زنجبیل به صورت ناشتا باشد، زیرا آنتی‌بادی‌های موجود در این ادویه به شما کمک می‌کند تا بدنتان در مقابله با حمله و هجوم انواع بیماری‌ها به‌شدت مقاوم شود.

چربی‌سوزی
یکی از هزاران دمنوش‌هایی که برای کاهش وزن استفاده می‌شود دمنوش و یا آب زنجبیل است. استفاده از آب زنجبیل حتی در کاهش و حذف چربی‌های شکم و پهلو بسیار موثر است. همچنین مواد موجود در زنجبیل سبب می‌شود تا شما کمتر احساس گرسنگی داشته باشید و با ایجاد احساس سیری در شما سبب می‌شود تا در عین چربی‌سوزی وزنتان نیز کاهش یابد.

کنترل استرس
اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که شغل پراسترسی دارید و تا شب‌هنگام باید استرس زیادی را متحمل شوید به شما برای کاهش استرستان مصرف روزانه یک لیوان آب زنجبیل را توصیه می‌کنیم.

مرگ سلول‌های سرطانی
ازجمله خواص درمانی این ادویه ایمن نگه داشتن شما در برابر ابتلا به بیماری سرطان است. ترکیبات موجود در زنجبیل به این ادویه این خاصیت را می‌دهد تا به مقابله با سلول‌های سرطانی بپردازد و همچنین از رشد و تکثیر آن‌ها در بدن نیز جلوگیری کند. به همین خاطر به بانوان مصرف آب زنجبیل بیشتر توصیه می‌شود، زیرا آن‌ها را از خطر ابتلا به سرطان سینه محفوظ می‌دارد.
برچسب ها: سلامت پوست و مو