به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۰۹ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب : ۲۳۰۱۷

زلزله برازجان؛ رييس‌جمهور عازم بوشهر شد

گروه سياسي: رييس‌جمهور به همراه جمعی از اعضاء دولت به منظور بازدید از مناطق زلزله زده برازجان صبح امروز و تا دقایقی دیگر وارد فرودگاه بین‌المللی بوشهر خواهد شد.
زلزله برازجان؛ رييس‌جمهور عازم بوشهر شد
به گزارش باشگاه خبرنگاران ،هم اکنون مدیران کشوری و لشکری استان بوشهر به منظور استقبال از رئیس‌جمهور در محل تشریفات فرودگاه بوشهر حضور دارند و قرار است تا دقایقی دیگر هواپیمای حامل رئیس‌جمهور و هیئت همراه در فرودگاه بوشهر به زمین بنشیند. رئیس‌جمهور پس از ورود به بوشهر قرار است راهی مناطق زلزله‌زده برازجان شود و پس از آن در نشستی با حضور مسئولان استان بوشهر شرکت خواهد کرد. روحانی در این سفر ضمن حضور در بیمارستان شهدای خلیج فارس از مصدومان زلزله اخیر عیادت خواهد کرد. زلزله 5.7 ریشتری عصر پنجشنبه در برازجان منجر به کشته شدن 7 نفر و مصدومیت 209 نفر شد.

۱۳۹۲/۰۹/۰۹ ۱۰:۴۳
رئیس جمهور مردمی یعنی این نه مثل زلزله های قبلی که حتی زورشون اومد یه خبر درست حسابی ازش پخش کنن. خدا انشالا به ایشون سلامتی و قدرت بده تا مردم ما رو سربلند و خوشحال کنن (180026)
هیربد برازجانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۹ ۱۴:۵۱
من از جمله کسانی هستم که خود در حادثه زلزله برازجان در بازار برازجان بودم و شدت و وحشت ناشی از آن را با تمام وجود حس کردم. زنان و مردان و کودکان با وحشت از مغازه ها به بیرون می دویدند و چهره گریان و نالان زنان مشهود بود.همه با دستپاچگی و شتاب برای رسیدن به خانه و اطلاع از وضعیت خانواده خود بودند. اما تاکسی به ندرت پیدا می شد .انگار قیامت برپا شده است.این گوشه ای از حادثه بود که من دیدم. اما آنچیزی که بسیار مایه تأسف است خبری عجیب بود که به سرعت در بین مردم شهر پیچید و آن خبر این بود ......................................" بخش اطفال بیمارستان تازه ساخت برازجان ریزش کرده است"
صحت این خبر بزودی تأیید شد . مردم کودکان خود را در دست گرفته و در سرمای آن شب در محوطه بیمارستان بودند .عده ای راهی بیمارستان های بوشهر و گناوه و حتی شیراز شدند.
چه باید گفت؟ چه کسی پاسخگویی این ندانم کاری است؟ آیا نباید پیمانکار و ناظر این بیمارستان محاکمه و مجازات شوند؟ آقای حسنوند استاندار بوشهر و دکتر حیدری رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر دو مدیر بازمانده از دولت قبل که این بیمارستان در زمان آنها احداث گردید نیز از جمله افرادی هستند که می بایست جوابگوی این موضوع باشند و اگر واقعاً عدالتی وجود دارد به دادگاه فراخوانده شوند.
چیزی که بسیار جالب است اینکه بیمارستان قدیمی برازجان که قدمتی بیش از چهل سال دارد در این زلزله آسیبی ندیده است . اما این بیمارستان که یکی از مصوبات استانی دولت قبل بود و بعنوان پروژه ای ماندگار برای دولت قبل محسوب می شد با اعمال نفوذ در مکانی نامناسب و غیر استاندارد ساخته شد و برای اینکه افتخار آن به دولت بعد نرسد قبل از انتخابات با شتابزدگی افتتاح شد و نتیجه آن حادثه مشمئز کننده امروز است.
چرا در این جامعه عده ای بدنبال قهرمان شدن هستند؟ آقایی می خواهد خود را بعنوان قهرمان ملی به ملت بقبولاند و مدیرانش همچون نوکرانی که تنها پست و مقام و میزشان برایشان اهمیت دارد ، آماده به اطاعت از قهرمان هستند و مردم بیچاره به هیچ انگاشته می شوند. (180189)