کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چین تهدیدی بزرگ‌تر از روسیه؟

گسترده‌ترین برنامه چین برای دخالت در آمریكا

15 شهريور 1399 ساعت 17:10


گروه بین الملل: مشاور امنیت ملی دولت ترامپ به چین، روسیه و ایران در مورد هر گونه دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هشدار داد. رابرت اوبراین می‌گوید چین گسترده‌ترین برنامه برای دخالت در انتخابات سوم نوامبر آمریکا را دارد.
اوبراین گفت: واشنگتن باخبر است که پکن در میان تمام کشورهای جهان گسترده‌ترین برنامه برای تاثیری‌گذاری در انتخابات سوم نوامبر را دارد و فعال‌ترین نقش در این زمینه را بر عهده گرفته است.او می‌گوید پس از چین که جامع‌ترین برنامه برای دخالت در سیاست داخلی آمریکا را دارد کشورهای روسیه و جمهوری اسلامی ایران قرار دارند.
نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده پیش از این اعلام کرده‌اند که روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ اقداماتی انجام داده که هدف آن کمک به پیروزی دونالد ترامپ، کاندیدای حزب جمهوری‌خواهان ارزیابی می‌شود.روسیه همواره دخالت در انتخابات ریاست جمهوری چهار سال پیش آمریکا را رد کرده است. نهادهای اطلاعاتی آمریکا همچنین از تلاش هکرها برای تاثیرگذاری در نتیجه انتخابات امسال خبر داده‌اند.مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید واشنگتن برای چین، روسیه، ایران و برخی کشورهای دیگر که نامشان را فاش نمی‌کند به صراحت روشن کرده که هر گونه تلاش برای دخالت در انتخابات آمریکا برای آنها "پیامدهای خارق‌العاده‌ای" خواهد داشت.موضوع دخالت روسیه برای تاثیرگذاری بر نتیجه انتخابات نوامبر ۲۰۱۶ از طریق شبکه‌های اجتماعی، به خصوص فیسبوک موضوعی پرمناقشه و دامنه‌دار است.فیسبوک و شبکه اجتماعی توئیتر چهار روز پیش اعلام کردند ده‌ها حساب کاربری مرتبط با دولت روسیه را به ظن دروغ‌پراکنی به قصد دخالت در روند انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ آمریکا حذف کرده‌اند.با این حال  ویلیام بار، دادستان کل منصوب دونالد ترامپ گفت: به باور او در زمینه تاثیرگذاری بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده چین "تهدیدی به مراتب بزرگ‌تر" از روسیه است.مشاور امنیت ملی کاخ سفید ماه پیش گفته بود آمریکا شواهدی از حمله سایبری هکرهای چینی به زیرساخت‌های انتخاباتی ایالات متحده در اختیار دارد اما درباره این شواهد توضیح بیشتری نداد. چین بارها ادعاهای آمریکا در این زمینه را تکذیب کرده است.خبرگزاری روسی اسپوتنیک ژوئن امسال به نقل از یک مقام ارشد شرکت گوگل از شناسایی یک حمله هدفمند سایبری یک گروه چینی به ستاد انتخاباتی جو بایدن، نامزد حزب دموکرات و حمله هدفمند گروهی ار هکرهای ایرانی به کارمندان ستاد انتخاباتی ترامپ خبر داد.انتخابات چهل و ششمین دوره ریاست جمهوری ایالات متحده حدود دو ماه دیگر بین جو بایدن و دونالد ترامپ برگزار خواهد شد. به دلیل گسترش شدید کرونا در آمریکا بخشی از رای‌گیری از طریق پست انجام می‌شود؛ اقدامی که ترامپ مدعی است امکان تقلب در آن زیاد است اما کارشناسان ادعای او را رد می‌کنند.


 


کد مطلب: 230215

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/230215/گسترده-ترین-برنامه-چین-دخالت-آمریكا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir