به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۴۳
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۱۷ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۲۳۰۵۵۰

رونمایی از گران‌ترین و لوکس‌ترین مرسدس بنز

رونمایی از گران‌ترین و لوکس‌ترین مرسدس بنز
گروه علم و فناوری: شرکت دایملر بنز از خودرو مرسدس اس کلاس ۲۰۲۰ رونمایی کرد؛ خودرویی که در بسیاری زمینه‌ها پیشرفته‌ترین نوع خود در جهان است. و دیگر تازه‌های جهان تکنولوژی در گزارش این هفته.
شرکت دایملر در گران‌ترین و لوکس‌ترین خودرو مرسدس بنز همیشه طیف گسترده‌ای از تکنولوژی‌های جدید صنعت خودرو را استفاده می‌کند. این شرکت در گذشته هم بسیاری از تکنولوژی‌های نوین صنعت خودرو را در همین کلاس معرفی کرده بود.حالا هم  دایملر بسیاری از تکنولوژی‌های پیشتاز صنعت خودرو که برخی در هیچ خودرویی پیش از این استفاده نشده بودند را در مرسدس S-Class جدید استفاده کرده است، مانند کیسه هوای سرنشینان عقب خودرو با آرایشی کاملا جدید.البته برخی از تکنولوژی‌های این شرکت در محصولات رقبایش استفاده می‌شود ولی شرکت دایملر سعی کرده است این تکنولوژی‌ها را به بلوغ برساند.یکی از این تکنولوژی‌ها به افزایش ارتفاع خودرو در هنگام تصادف باز می‌گردد. مرسدس بنز جدید زمانی که خطر تصادف را احساس کند، ارتفاع خودرو را افزایش می‌دهد تا نیرو به شاسی خودرو منتقل شود و صدمه کمتری به سرنشینان خودرو وارد شود.در اس کلاس جدید از تکنولوژی خودران سطح سه استفاده شده که می‌تواند در برخی نقاط اتوبان‌ها بدون نیاز به راننده، خودرو را هدایت کند. این خودرو همچنین توانایی دارد بدون حضور راننده در درون خودرو، اتومبیل را پارک کند.در سیستم تعلیق خودرو از کمک فنر‌ها خاصی استفاده شده است که در کنار افزایش یا کاهش ارتفاع خودرو، نوع هندلینگ خودرو را هم با توجه به نوع جاده و رانندگی تغییر می‌دهد و از طرفی کمک می‌کند کمترین تنش و ضربه از جاده به کابین و سرنشینان وارد شود.در داخل خودرو از صفحه نمایش ۱۲ اینچی در میانه کنسول و صفحه نمایش ۱۰ اینچی در پشت آمپر خودرو استفاده شده است. از طرفی سرنشینان عقب هم دارای صفحه نمایش خاص خود هستند.
در این خودرو هم سرنشینان جلو و هم سرنشینان عقب می‌توانند با دستورات صوتی با خودرو ارتباط برقرار کنند. این خودرو با ۲۷ زبان قابلیت ارتباط دارد.در خودرو از سنسورهای مختلف، دوربین و لیدار استفاده شده تا هم در زمان رانندگی خودران، اتومبیل را هدایت کنند و هم در زمان‌های دیگر به راننده برای رانندگی ایمن‌تر کمک کند.این خودرو همچنین دارای سیستم خاص مسیریابی و واقعیت افزوده است؛ به گونه‌ای که به راننده خودرو این امکان را می‌دهد تا در روبروی خود پیام‌های تصویری مختلفی مانند علائم مسیریابی را به صورت سه بعدی ببیند. این تکنولوژی مانند این است که صفحه نمایشگر ۷۰ اینچی روبروی راننده قرار داشته باشد.این خودرو قابلیت شخصی‌سازی فراوانی دارد و با اثر انگشت، صاحب خودرو را شناسایی می‌کند و بر اساس تنظیمات شخصی‌سازی شده تغییراتی را در بسیاری از موارد داخل کابین ایجاد می‌کند.این خودرو از چندین پیشرانه مختلف استفاده می‌کند که ضعیف‌ترین آن ۴۲۹ اسب بخار قدرت دارد. این موتورسه لیتری، شش سیلندر و خطی است. موتور الکتریکی کوچکی در زمان نیاز وارد مدار می‌شود تا شتاب‌گیری بهتری را برای خودرو ایجاد کند.


 
برچسب ها: مرسدس بنز آلمان