به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۱۸ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۲۳۰۶۶۱
بازار داغ ماسک‌های لاکچری در فضای مجازی

ماسک 500 هزار تومانی عروس و داماد!

ماسک 500 هزار تومانی عروس و داماد!
گروه جامعه: رونامه صبح نو نوشت: خواسته یا ناخواسته ویروس کرونا پا به زندگی روزمره گذاشته است و همگی باید دست به دست هم دهیم تا بار و بندیلش را جمع کند و برود اما زمانی همه‌چیز عجیب می‌شود که این ویروس گرچه عده‌ای را از کار و زندگی انداخت اما کسب‌وکار عده‌‌ای را پررونق کرد؛ عده‌‌ای که در این وانفسا به فکر جیب خودشان و سود و ماهی ‌گرفتن از آب گل‌آلود نیاز مردم به وسایل بهداشتی و ماسک‌های تنفسی هستند.

 ماسک‌های 600 دلاری دنیای مد!
هنوز چند روزی از خبر شیوع کرونا در اروپا نگذشته بود که خبر برگزاری هفته مد پاریس همه جا پیچید؛ مراسمی که در آن از ماسک‌های جدید برندها رونمایی شد و دست به دست در فضای مجازی چرخید؛ ماسک‌هایی که برای خریدارانش 600 دلار آب می‌خورد و فرد را وادار به بیرون آمدن از خانه و استفاده از آن می‌کند تا از مد روز عقب نیفتد، آن هم درست در زمانی که متخصصان طب عفونی به ماندن در خانه تاکید دارند.شاید باورتان نشود اما افرادی هستند که عقب نماندن از دنیای مد از نان شب هم برایشان واجب‌تر است و به قیمت هر چیزی، حتی سلامتی، دنباله‌روی از صنعت مد را حفظ می‌کنند، همین استقبال که عموما از سمت سلبریتی‌ها یا لاکچری‌بازهای بی‌دغدغه است، سبب شده تا صنعت مد دست به کار شود و برندهای بیشتری به تولید ماسک‌های خاص بپردازند.

بازار خرید و فروش ماسک لاکچری در فضای مجازی
مثل همیشه پای اینستاگرام به این مرحله هم باز شده و بدین ترتیب این شبکه اجتماعی تبدیل به بستری برای تبلیغ، خرید و فروش این نوع محصولات شد و خیلی زود این موضوع به ایران هم رسید.کافی است با یک هشتگ کوچک صفحات زیادی را که محل فروش این کالا شده‌اند، ببینید؛ پیج‌های اینستاگرامی و تولیدکنندگانی که فقط به فکر سود جیب خود هستند، از قافله مد جا نمانده و برای هر سلیقه و هر نوع پوششی ماسکی خاص طراحی کرده‌اند و حتی مشاهده خواهید کرد که در بعضی از موارد ماسک‌ها برای خانم با طرح روسری و شال یا ساق دست برای خانم‌های مجبه به یک شکل هستند و با قیمت 140 تا 200 هزار تومان در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

ماسک 250 تا 500 هزار تومانی عروس و داماد!
با افزایش کرونا در جامعه بسیاری از زوج‌های جوان که در انتظار برگزاری مراسم ازدواج خود بودند از این کار صرف‌نظر کرده و بدون برگزاری جشن‌‌‌های مرسوم رسمی، زندگی خود را آغاز ‌کردند. برخی هم جشن‌های خود را در جمع‌های کوچک و خانوادگی برگزار ‌کردند و بعضی‌ها هم بزرگ و تجملاتی؛ اما از این حرکت عجیب‌تر، عکس عروس و دامادها با ماسک‌‌‌های مخصوص‌شان در فضای مجازی است. ماسک‌های لاکچری با قیمت‌های گزافی که فقط برای زیبایی و تفاخر خریداری می‌شوند و عملا هیچ کاربردی در برابر بیماری ندارند. برای مثال ماسک‌‌‌های مروارید و توردوزی‌شده‌ای را برای عروس‌ها از 250 تا 500 هزار تومان و ماسک‌‌‌های سفیدی که روی برخی از آنها یک سبیل نقش بسته است را در اختیار دامادها قرار می‌دهند.

سوغات جدید دنیای مد برای کودکان
در ماجرای کرونا صنعت پوشاک و دکوراسیون هم خود را محدود به تولید ماسک نکرد و پا را فراتر گذاشت و به دنیای اسباب‌بازی و عروسک‌‌‌های کودکان ورود کرد. در برخی نمونه‌ها تولید عروسک‌‌‌های ماسک‌دار صورت گرفت که البته باید دید هدف از انجام چنین کاری آموزش و فرهنگ‌‌سازی در برابر کووید19 برای کودکان است یا سودجویی از این راه!در کنار این عروسک‌ها، ماسک‌‌‌های طراحی‌شده مخصوص کودکان هم وجود دارد و به همان راحتی که اشاره کردیم دردسترس قرار دارند؛ البته این ماسک‌ها از 19 تا 25 هزار تومان قیمت می‌خورند.
ماسک خیلی سریع‌‌تر از آنچه گمان می‌کردیم به یکی از نکات مهم برای پوشاک و استایل افراد تبدیل شده؛ البته با توجه به هوشمندی و شرایط‌سنجی طراحان اروپایی همیشه در صحنه، بعید نبود که چنین اتفاقی رخ دهد و سبب شد هر زمان که قدم به خیابان‌ها و کوچه‌ها می‌گذاریم، آن هم در هر جایی از این جهان با جمعیت ماسک‌زده‌‌ای مواجه شویم که ماسک‌‌‌های رنگارنگ برخی‌شان با وسواس ویژه و هماهنگی معناداری با سایر لباس‌هایشان انتخاب شده است.

از ماسک‌های چرمی تا زرین
این روزها هرجا که صحبت از بهره اقتصادی باشد، افراد سودجو هم هستند که به هیچ‌چیز جز جیب خود فکر نمی‌کنند؛ برای مثال در ترکیه جواهر‌‌سازی‌ها با استفاده از 30 گرم طلا ماسک‌هایی را می‌سازند تا باعث آراستگی عروس‌ها شوند. این ماسک‌ها قیمتی معادل 14 هزار لیر در ترکیه دارند.جوان‌ترها اما شاید به دنبال ماسک‌‌‌های طرح‌دار نباشند و به دنبال انواعی از ماسک‌‌‌های چرم باشند که باید بگوییم این ماسک‌ها با قیمت 189 هزار تومان در صفحات اینستاگرامی به فروش می‌‌رسند. برخی از این افراد سودجو به طراحی ماسک و شیلد همرنگ هم می‌‌پردازند و فقط با دوختن یک تکه از پارچه ماسک مورد نظر به شیلد این محصول را به صورت پکیج با یکدیگر فروخته و قیمت 50 تا 70 هزار تومان از شما می‌‌خواهند.
برچسب ها: ماسک ویروس کرونا