به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۰:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۲۰ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۲۳۰۹۸۱

کاهش شمار شاغلین اروپایی

کاهش شمار شاغلین اروپایی
گروه اقتصادی:  شمار افراد شاغل هم در سطح منطقه یورو و هم در اتحادیه اروپا کم شد.
 در سه ماهه دوم امسال نرخ اشتغال در منطقه یورو و اتحادیه اروپا نسبت به سه ماهه قبل به ترتیب ۲.۹ درصد و ۲.۷ درصد کاهش یافته است. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نرخ اشتغال  در سطح منطقه یورو ۳.۱ درصد و در سطح اتحادیه اروپا ۲.۹ درصد کاهش پیدا کرده است. این بیشترین میزان ریزش جمعیت شاغل در سطح کشورهای اروپایی از زمان ثبت آمارهای مربوطه در سال ۱۹۹۵ تاکنون بوده است.
طی این مدت، اشتغال زایی تنها در مالت افزایشی بوده است به گونه ای جمعیت شاغلین ۰.۶ درصد بیشتر شده است. از سوی دیگر، بیشترین کاهش در شمار شاغلین طی این مدت مربوط به اسپانیا با ریزش ۷.۵ درصدی بوده است  پس از این کشور نیز ایرلند با ریزش ۶.۱ درصدی، مجارستان با کاهش ۵.۳ درصدی و استونی با کاهش ۵.۱ درصدی قرار دارند.
تخمین زده می‌شود که تا پایان سه ماهه دوم امسال، ۲۰۳ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در سطح اتحادیه اروپا شاغل بوده باشند که از این تعداد، ۱۵۵ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ساکن کشورهای عضو منطقه یورو بوده اند.
در بین کشورهای عضو، بالاترین نرخ بیکاری متعلق به اسپانیا با ۱۵.۸ درصد بوده است و پس از این کشور، ایتالیا با ۹.۷ درصد و سوئد با ۹ درصد قرار دارند. از سوی دیگر کمترین نرخ بیکاری در جمهوری چک با ۲.۷ درصد مشاهده شده است و پس از این کشور، لهستان با ۳.۲ درصد و مالت با ۴.۱ درصد قرار دارند.
منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۸ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.
برچسب ها: اروپا شاغلین