به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۲۴ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۲۳۱۶۰۰

کمین قطری‌ها برای صید مهدی قائدی

کمین قطری‌ها برای صید مهدی قائدی
گروه ورزشی: یکی دو تیم مطرح قطری به دنبال جذب مهدی قایدی هستند و می‌خواهند تابستان امسال زمینه برای صید این بازیکن مستعد را فراهم کنند.سرانجام نفرات جامانده از پرواز روز پنج‌شنبه، بامداد دیروز خود را به اردوی استقلال رساندند تا اعضای کاروان آبی در قطر تکمیل شوند. حالا دیگر بابت محمد دانشگر نیز دغدغه‌ای وجود ندارد و مربیان می‌دانند می‌توانند از وجود این بازیکن استفاده کنند. البته حکایت علی کریمی همچنان به قوت خود باقی است و این بازیکن تأکید دارد تا وقتی تکلیف قراردادش مشخص نشود، به سوی دوحه پرواز نخواهد کرد. جدا از این مسئله، حکایت آمدن یا نیامدن الوحده امارات به قطر نیز به یک داستان تمام‌نشدنی بدل و به نوعی شبیه چراغ راهنمایی شده است! مسئولان این تیم یک روز می‌گویند قید مسابقات را زده و نمی‌آیند ولی روز دیگر حرف از آمدن می‌زنند!

ورود بامدادی
سرپرست، بازیکنان و سایر افرادی که به دلیل عدم صدور ویزا نتوانسته بودند صبح روز پنج‌شنبه با پرواز چارتر استقلال رهسپار قطر شوند، بامداد یک‌شنبه خود را به فرودگاه دوحه رساندند. این نفرات به محض پیاده شدن از هواپیما تست کرونا دادند و طبق مقررات، بلافاصله پس از دریافت وسایلشان با ماشین‌های مخصوص رهسپار هتل محل اقامت استقلال شدند تا قرنطینه ۲۴ ساعته خود را آغاز کنند. به این ترتیب از شب گذشته (البته در صورتی که جواب آزمایش همه این افراد منفی باشد) آن‌ها می‌توانند کنار سایر اعضای کاروان آبی قرار بگیرند.

غذا داخل اتاق
همان‌طور که اشاره کردیم نفرات تازه اضافه شده به کاروان استقلال به مدت یک روز کامل باید دوران قرنطینه خود را سپری کنند و حق قرار گرفتن در کنار سایر نفرات را نخواهند داشت. این مسئله همان بامداد یک‌شنبه در هتل به آن‌ها توضیح داده شده و عوامل برگزاری مسابقات صراحتاً اعلام کردند افراد تازه آمده حتی برای صرف غذا نیز نمی‌توانند اتاق‌شان را تا قبل از پایان قرنطینه ترک کنند (البته بازیکنان می‌توانند برای انجام تمرینات از اتاق خارج شوند) هماهنگی‌های لازم صورت گرفته بود تا وعده‌های غذایی این افراد مقابل در اتاق به آن‌ها تحویل داده شود.

حواس‌ها به نقل و انتقالات
با توجه به قوانین سفت و سختی که برای خروج از هتل تدارک دیده شده، بازیکنان استقلال و اغلب نفرات سایر تیم‌ها وقت خودشان را با چرخیدن در اینترنت سپری می‌کنند. اتفاقاً آبی‌پوشان به صورت جدی اخبار نقل و انتقالات داخلی را دنبال کرده و پیرامون آن با یکدیگر صحبت می‌کنند. نفرات تازه جذب شده پرسپولیس، عملکرد گل‌گهر در فصل نقل و انتقالات و سرمربی جدید تراکتور از جمله سوژه‌هایی است که استقلالی‌ها طی دو روز گذشته با علاقه بیشتری آن‌ها را دنبال کردند.

تماشاگر برای ما، امکانات برای سعودی‌ها
بازیکنان و مسئولان استقلال به شدت از سیاست تبعیض‌آمیز کنفدراسیون فوتبال آسیا پیرامون محل اسکان مسافران قطر ناراحت و عصبانی هستند. آن‌ها حتی پیش از اعزام کاروان استقلال به دوحه نیز این مسئله را با مدیران فدراسیون فوتبال در میان گذاشته و تقاضای کمک کرده بودند. البته سایر نمایندگان کشورمان نیز از شرایط ناراضی هستند به دلیل آنکه هتل محل اقامت نمایندگان عربستان به مراتب بهتر از محل اسکان در نظر گرفته شده برای تیم‌های ایرانی تلقی می‌شود و متأسفانه AFC بار دیگر برای سعودی‌ها خوش‌رقصی کرده است. دیروز پیش از ظهر تعدادی از حاضران در کاروان استقلال با نارضایتی از شرایط موجود می‌گفتند: از یک ماه قبل در تهران گفتیم که میان نمایندگان ایران و عربستان تبعیض قایل شده‌اند ولی متأسفانه کسی نبود تا حرف ما را به کرسی بنشاند. همان زمان گفتیم هتل انتخاب‌شده برای ایرانی‌ها در حد شأن و منزلت و اعتبار فوتبال کشورمان نیست. کنفدراسیون به‌معنای واقعی کلمه در خدمت رقبا قرار گرفته است. هر وقت صحبت از تماشاگران فراوان و هیاهوی لیگ قهرمانان می‌شود، آقایان مسندنشین در مالزی قربان صدقه فوتبال ایران می‌روند ولی هنگام تقسیم امکانات، همه چیز برای عربستانی‌ها مهیا می‌شود.

حیاط هتل مثل پارک!
شرایط و قوانین کشور قطر پیرامون وضعیت موجود به گونه‌ای است که بازیکنان تمام تیم‌های سفرکرده به دوحه ترجیح می‌دهند تا سر حد امکان از محل اقامت خود خارج نشوند. استقلالی‌ها نیز از این قاعده مستثنی نبوده و گاهی اوقات برای اینکه حوصله‌شان بیشتر سر نرود، در حیاط یا محوطه باز هتل مشغول قدم زدن می‌شوند. در واقع حیاط هتل این روز‌ها شبیه پارک شده و فوتبالیست‌های فراوانی در آن پیاده‌روی می‌کنند.

خاطرات نامجومطلق
مجید نامجومطلق در اواخر دهه ۶۰ برای مقطعی عضو تیم السد قطر بود. سرمربی استقلال پس از سفر کاروان این تیم به دوحه و برپایی اردو جهت برگزاری ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، هر از گاهی با سایر آبی‌پوشان از آن دوران صحبت می‌کند و خاطرات حضور در السد را بر زبان می‌آورد. در دهه ۶۰ بسیاری از فوتبالیست‌های ممتاز ایران برای کسب درآمد راهی لیگ قطر شده بودند.

تست سه‌گانه در دوحه
بازیکنان استقلال و نفرات سایر تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ قهرمانان آسیا به صورت مداوم در خلال برگزاری این مسابقات تست کرونا خواهند داد. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است آبی‌پوشان تا پایان مرحله گروهی این مسابقات سه مرتبه دیگر آزمایش کرونا بدهند تا سلامتی‌شان به طور کامل و دقیق مورد ارزیابی قرار بگیرد. البته هزینه انجام این آزمایشات برعهده کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهد بود و احتمالاً از میزان درآمد‌های آسیایی نمایندگان کم می‌شود.

آمادگی مرد کروات
هرویه میلیچ خودش را از اروپا به اردوی استقلال رساند و در تمرین شنبه‌شب آبی‌پوشان حضور پیدا کرد. این بازیکن در خلال تمرین نشان داد طی روز‌های مرخصی، بدنش را رها نکرده و به صورت انفرادی مشغول کار بوده است روی همین اصل میزان آمادگی‌اش مناسب بود. کلاً میلیچ طی روز‌های حضور در استقلال جزو کم‌حاشیه‌ترین بازیکنان این تیم بوده و فوق العاده حرفه‌ای زندگی می‌کند.

آغاز مذاکرات
نصرالله عبداللهی سرپرست استقلال که به دلیل مشکل روادید نتوانسته بود پنج‌شنبه عازم قطر شود، بامداد دیروز به اردوی این تیم ملحق شد. قرار است عمونصی از صبح امروز و پس از پایان دوران قرنطینه خود، مذاکرات با مقامات کنفدراسیون فوتبال آسیا پیرامون مسائل مختلف را آغاز کند و به احتمال زیاد ناراحتی اعضای حاضر در کاروان آبی‌پوشان بابت انتخاب هتل محل اقامت آن‌ها در دوحه را به گوش عوامل برگزاری لیگ قهرمانان خواهد رساند.

تور قطری‌ها
اما یکی از مهم‌ترین شایعاتی که صبح دیروز در حوالی اردوی استقلال شنیدیم، مسئله‌ای بود که زمزمه‌های آن از زمستان سال گذشته بر سر زبان‌ها افتاد و حتی در مقطعی خود مسئولان باشگاه استقلال نیز آن را تأیید کردند. بهمن ماه سال گذشته این شایعه مطرح شد که یکی دو تیم مطرح قطری به دنبال جذب مهدی قایدی هستند و می‌خواهند تابستان امسال زمینه برای صید این بازیکن مستعد را فراهم کنند. البته مسئولان استقلال بهار امسال مدعی شدند پیشنهادات خارجی این بازیکن را رد می‌کنند و ترجیح می‌دهند او را حفظ کنند تا در زمان مناسبی به فوتبال اروپا منتقل نمایند. در همین خصوص صبح دیروز شنیدیم قطری‌ها همچنان به طور جدی خواهان جذب قایدی هستند و اگر مدیران استقلال اجازه بدهند، طی روز‌های اقامت آن‌ها در دوحه گفتگو‌های رسمی میان مقامات دو باشگاه صورت خواهد گرفت. البته تا ظهر دیروز هیچ مذاکره رسمی انجام نشده و به صورت مکتوب هم پیشنهادی داده نشده بود ولی زمزمه قضیه شنیده می‌شد.

نماینده فدراسیون
استقلالی‌ها دیروز معتقد بودند با توجه به حضور چهار نماینده ایران در قطر و اهمیت رقابت‌های لیگ قهرمانان، بهتر بود یکی از مدیران ارشد فدراسیون فوتبال نیز مسافر دوحه می‌شد و در کنار آن‌ها قرار می‌گرفت تا هنگام لزوم، با مدیران ارشد فدراسیون فوتبال قطر و کنفدراسیون فوتبال آسیا مذاکره کرده و مانع تضییع حق نمایندگان کشورمان شود.

اعدام!
داستان حضور یا عدم حضور الوحده امارات در ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان طی روز‌های گذشته باعث سرگیجه عوامل برگزاری و استقلالی‌ها شده بود. حتی تا پیش از ظهر دیروز نیز کسی در اردوی آبی‌ها به صراحت نمی‌توانست اظهار نظر بکند که مسابقه با حریف اماراتی برگزار می‌شود یا نه! اتفاقاً چند نفر از بازیکنان استقلال در این رابطه با کنایه می‌گفتند: وقتی برای جدال با پارس جنوبی کرونا گرفته بودیم، خیلی‌ها در تیم‌های رقیب به ما تهمت زدند و مدعی دروغ‌گویی‌مان شدند. باور کنید در همین مسابقات آسیایی هم اگر ما به جای الوحده یا یک تیم عربستانی مدعی می‌شدیم به خاطر ابتلای بازیکنان، نمی‌توانیم به قطر سفر کنیم، مقامات کنفدراسیون فوتبال آسیا ما را دار می‌زدند و اعدام می‌کردند!
مرجع : خبر ورزشی
برچسب ها: مهدی قائدی