به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۲۵ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۲۳۱۷۹۵
پرسپولیس با ۶تغییر پوست‌اندازی می‌کند

ترکیب احتمالی امشب سرخ‌پوشان برابر التعاون

ترکیب احتمالی امشب سرخ‌پوشان برابر التعاون
گروه ورزشی: پرسپولیس تهران امشب در حالی باید به مصاف التعاون عربستان برود که با جدایی دو بازیکن تاثیرگذار این تیم و البته غیبت چند بازین ترکیبش دستخوش تغیرات زیاد خواهد شد.
یحیی گل‌محمدی از همان دربی جام حذفی تصمیم خود برای تغییر در درون دروازه پرسپولیس را گرفت و با خرید حامد لک او را به عنوان شماره یک سرخ‌ها انتخاب کرد. دروازه‌بانی که امروز هم اولین بازی خود در ترکیب پرسپولیس را در یک بازی حساس انجام خواهد داد. اما زوج خط دفاعی سرخ‌ها مانند اکثر مسابقات لیگ برتر از شجاع  و کنعانی تشکیل خواهد شد تا کمترین تغییر را در این منطقه از زمین شاهد باشیم. با غیبت شیری در جناح راست سیامک نعمتی جایگزین او خواهد شد. با توجه به خط هافبک پرترافیک پرسپولیس نعمتی باید در  این نقطه از زمین اعتماد یحیی را جلب کند تا همچنان در ترکیب سرخها باقی بماند.
در سمت چپ خط دفاعی اما با غیبت محمد نادری و مصدومیت انصاری، سعید آقایی اولین بازی خود برای پرسپولیس را انجام خواهد داد اما در خط میانی یحیی دو خرید جدید پرسپولیس را روانه میدان خواهد کرد.  میلاد سرلک امروز به عنوان هافبک دفاعی جایگزین کمال کامیابی‌نیایی خواهد شد. هافبک دفاعی باتجربه سرخ‌ها در فصل پیش رو کار سختی برای حفظ جایگاهش در تیم یحیی خواهد داشت. احمد نوراللهی کاپیتان سرخ‌ها هم بازیگردان اصلی این تیم خواهد بود.  در جناح چپ امید اصلی یحیی برای پر کردن جای خالی ترابی احسان پهلوان است. بازیکنی که همراه با بشار باید بار تکنیکی فاز هجومی تیم یحیی را در دو جناح خط میانی به دوش بکشند. 
در خط حمله هم که گزینه اول یحیی عیثی آل کثیر خواهد بود. مهاجمی که جایگزین علی علیپور شده و وظیفه اصلی گلزنی در ترکیب سرخ‌ها از امروز بر عهده او خواهد بود. زوج آل‌ کثیر در بازی امشب وحید امیری است که  زمان حضور علیپور هم به عنوان مهاجم مکمل در کنار او حضور داشت. بازی با التعاون در واقع اولین رونمایی از اندیشه‌های تاکتیکی یحیی گل محمدی برای فصل جدید است. باید دید تصورات تاکتیکی سرمربی سرخها چقدر در درون زمین اتفاق خواهد افتاد و آیا بازیکنان جدید این تیم خود را به ترکیب این تیم تحمیل خواهند کرد. 

 پرسپولیس جدید و سپاهان نویدکیا به دنبال غافلگیری رقبا
رقابت های لیگ قهرمانان آسیا سرانجام از شب گذشته در قطر آغاز شد. میزبانی ضعیف قطر در این مسابقات مشکلات زیادی را برای تیم های ایران بوجود آورد و آنها مجبور شدند اعتراض خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کنند.

 شب گذشته تیم فوتبال شهرخودرو در اولین بازی نمایندگاه ایران برابر شباب الاهلی امارات امید های این تیم را برای صعود از گروهش کمرنگ کرد. در این بازی رحمتی سرمربی این تیم به دلیل نداشتن مدرک A آسیا حتی نتوانست روی نیمکت این تیم قرار گیرد و از روی سکوها تیمش را هدایت کرد.
تیم فوتبال الهلال عربستان شب گذشته با اقبال بلند مقابل پاختاکور ازبکستان به برتری دوبریک رسید تا با ۹ امتیاز بخت اول صعود از گروه B باشد. در این گروه پاختکور با ۶ و شباب با ۳ امتیاز در مکان های بعدی قراردارند.
در ادامه این مسابقات امشب پرسپولیس قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران در گروه C به مصاف التعاون عربستان می رود. این تیم از دوبازی قبلی خود تنها یک امتیاز بدست آورده و این موضوع اهمیت این دیدار را برای نماینده ایران چند برابر می کند.  دیدار با التعاون در واقع بازی مرگ و زندگی برای یحیی و شاگردانش خواهد بود. پرسپولیس بعد از جدایی مهدی ترابی و علی علیپور دو بازیکن تاثیر گذارش در این دیدار عیار مهاجمان جدیدش را در بوته آزمایش قرار می دهد. عیسی ال کثیر وآرمان رمضانی دو خرید جدید سرخها در این نقطه از زمین هستند که احتمالا انتخاب اول یحیی آل کثیر خواهد بود. در آنسوی میدان التعاون با ۲ پیروزی در صدر این گروه قراردارد اما نمایش ضعیف این تیم در فصل جدید فوتبال عربستان باعث امیدواری نماینده کشورمان است تا بتواند بخت خود را برای صعود از این گروه افزایش دهد.

گل محمدی: دیدار با التعاون مثل فینال است
در گروه D تیم فوتبال سپاهان در شرایط کاملا متفاوتی پا به این مسابقات می گذارد. این تیم با مدیرعامل، سرمربی جدید پا به این رویداد مهم آسیایی گذاشته است. محرم نویدکیا در اولین حضور رسمی اش روی نیمکت نایب قهرمان آسیا شب پرهیجانی را در پیش خواهد داشت. ساکت که دلیل انتخاب نوید کیا را استفاده از مربیان بومی اعلام کرده بود باید دیدتا چه زمانی به این حرف خود پایبند است و آیا موفقیت این باشگاه بزرگ را قربانی اهداف خود خواهد کرد یا خیر. آنها باید از تجربه تیم استقلال در مورد فرهاد مجیدی درس می گرفتند تا این بازیکن محبوب سپاهان در آینده به مهره سوخته تبدیل نشود.
سپاهان در این گروه با یک شکست و یک پیروزی هنوز بخت صعود دارد. دیدار امشب این تیم با النصر عربستان می تواند راه صعود  آنها را به دور بعدی هموار کند. این تیم در بازار نقل و انتقالات با کمترین تغییر مواجه شد و با حفظ اسکلت اصلی تیمش و خرید دانیال اسماعیلی فر و محمد نژاد مهدی امیدوار است تا دومین پیروزی اش را در آسیا جشن بگیرد. در بازی دیگر این گروه السد ۴ امتیازی با العین امارات دیدار می کند که در هردو بازی قبلی اش شکست خورده است.
برچسب ها: پرسپولیس تهران