به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۲۹ ساعت ۱۶:۵۴
کد مطلب : ۲۳۲۳۹۳

افتتاح سفارت ارمنستان در اسرائیل

افتتاح سفارت ارمنستان در اسرائیل
گروه بین الملل: سفارت ارمنستان در اسرائیل به طور رسمی در تل آویو افتتاح شد.
افتتاح سفارت همزمان با آغاز روش‌هشنه، سال نوی یهودیان صورت می‌گیرد. آرمن سمباتیان، سفیر ارمنستان در اسرائیل سال نو یهودی را به شهروندان اسرائیل تبریک گفته است.
اسحاق کارمل کاگان، مدیرکل اوراسیای وزارت امور خارجه اسرائیل هم افتتاح سفارت ارمنستان در کشورش را تبریک گفته و توسعه روابط دو کشور را مهم خوانده است.
سفیر ارمنستان در اسرائیل در این مورد که چرا این کشور پیش از این اقدام به بازگشایی سفارت در اسرائیل نکرده بود گفت: "مشکلات عدیده ای در گذشته در این زمینه وجود داشت که از طریق گفتگوهای سازنده بین دو کشور این فرصت بدست آمده که بتوان این مشکلات را برطرف کرد."ارمنستان و اسرائیل در سال ۱۹۹۲ روابط دیپلماتیک برقرار کردند، اما روند بازگشایی سفارت‌ها در دو کشور سال‌ها به تاخیر افتاد. در سپتامبر ۲۰۱۹، ارمنستان از قصدش برای بازگشایی سفارت در اسرائیل خبر داد.در فوریه سال جاری، رئیس جمهور ارمنستان، آرمن سمباتیان را به عنوان سفیر این کشور در اسرائیل تعیین کرد.دولت اسرائیل هم در سال ۲۰۱۷ یک سفیر غیر مقیم برای ارمنستان منصوب کرد.
هر چند روابط اسرائیل با ارمنستان تا کنون تحت الشعاع روابط گسترده اسرائیل با ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار داشت و اسرائیل در جنگ بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره باغ از باکو حمایت سیاسی و نظامی کرد، اما در زمینه‌های اقتصادی فعالیت‌هایی بین ارمنستان و اسرائیل وجود داشت.
برچسب ها: اسرائیل ارمنستان