به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۲۳۲۶۱

نقش‌آسپرین در پیشگیری از آلزایمر و سرطان

گروه علمی و فناوری: پزشکان معتقدند مصرف آسپرین نه تنها خطر بروز سکته قلبی و مغزی را کاهش می‌دهد بلکه در پیشگیری از سرطان و زوال عقل نیز موثر است.
نقش‌آسپرین در پیشگیری از آلزایمر و سرطان
در این بررسی 15 هزار داوطلب بالای 70 سال با هدف بررسی تاثیر مصرف آسپرین در پیشگیری از برخی بیماری‌ها در افراد مسن تحت آزمایش قرار گرفتند.«مارک نلسون» از موسسه تحقیقاتی «هومارت منزیس» در استرالیا گفت: آسپرین از جمله داروهایی است که بدون نسخه مصرف می‌شود بنابراین در صورت موثر بودن می‌توان این دارو را به راحتی و با قیمت پایین تهیه و مصرف کرد. امروزه میلیون‌ها نفری که از آسپرین برای پیشگیری از بیماری قلبی یا سکته مغزی استفاده می‌کنند از دیگر اثرات مثبت آن در رقیق ساختن خون و جلوگیری از لختگی خون نیز بهره‌مند می‌شوند.

این دارو خطر حمله قلبی یا سکته مغزی را حداقل تا 23 درصد کاهش می‌دهد. بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهد افرادی که به طور مرتب از این دارو استفاده می‌کنند کمتر در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر هستند که شایعترین نوع زوال عقل است. پزشکان معتقدند تاثیر حفاظتی این دارو روی مغز ممکن است به دلیل خاصیت ضدلختگی آن باشد که به بهبود جریان خون در مغز کمک می‌کند. بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهد آسپرین ممکن است در پیشگیری از سرطان‌ها از جمله سرطان دستگاه گوارش موثر باشد.
مرجع : ایسنا

یاس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ۱۱:۳۹
والله ما که موندیم کدوم حرف پزشکان محترم رو باور کنیم !

همین دیروز پیش متخصص قلب بودم و وقتی فهمید دارم آسپرین مصرف میکنم
گفت به هیچ وجه این کارو نکن
درسته میگن واسه قلب خوبه و از این حرفا
ولی اصلا درست نیست ... !

واسه معده هم گفت خطر داره ... نمیدونیم والله

مث قهوه و کاکائو
یه بار میگفتن خوبه
یه بار میگن بده

معلوم نیست چند چندن با خودشون! (181002)