به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۱ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب : ۲۳۳۳۱

اولين صدر نشيني كريمي در تاريخ ليگ برتر

گروه ورزشی: صدرنشيني تراكتورسازي در ليگ برتر، نكات ويژه اي در خود جاي داد. نكاتي كه اكثر قريب به اتفاق آنها ارتباط پيدا مي‌كند با علي كريمي، شماره هشت جادويي تراكتورسازي. اين صدرنشيني، اولين تجربه صدرنشيني علي كريمي در تاريخ ليگ برتر بود.او در ليگ آزادگان و همراه با پرسپوليس طعم صدرنشيني را چشيد اما در ليگ برتر هرگز.
اولين صدر نشيني كريمي در تاريخ ليگ برتر
علي كريمي، خرداد 1377 از فتح تهران راهي پرسپوليس شد. آن زمان كمتر كسي تصور مي كرد اين بازيكن گمنام بدل به جادوگر فوتبال ايران و مرد محبوب سكوهاي سرخ شود. 22 شهريورماه همان سال، علي كريمي اولين بازي خود را براي پرسپوليس انجام داد. بازي مقابل پلي اكريل و در پست غيرتخصصي پيستون راست. آن بازي را پرسپوليس 3- صفر برد و كريمي بازي ايده الي به نمايش گذاشت.

كريمي كم كم به بازيكني موثر در تركيب پرسپوليس تبديل شد. او در هفته چهارم و مقابل سايپا، با ضربه سر اولين گل خود را براي پرسپوليس به ثمر رساند. فرداي آن روز توسط منصور پورحيدري به تيم ملي دعوت شد تا تنها بعد از 4 هفته بازي در ليگ برتر، طعم ملي پوش شدن را بچشد. كريمي حد فاصل سالهاي 77 تا 80 از چندين و چند باشگاه اروپايي از جمله پروجا و اتلتيكو مادريد پيشنهاد داشت اما به همه آنها « نه» گفت. او ايستاد و البته محروميتي يك ساله را پشت سر گذاشت و سپس در پايان فصل 80-79 راهي امارات شد. امارات و باشگاه الاهلي دبي.

كريمي ستاره امارتي ها شد. شيخ هاي الاهلي در جايگاه ويژه مي نشستند تا هنرنمايي علي كريمي را ببينند. او مرد محبوب الاهلي شد و سپس به بايرن مونيخ، القطر، السيليه رفت. كريمي اما در يك روز باشكوه به پرسپوليس بازگشت. 4 مهر 1387، روزي فراموش نشدني براي جادوگر و هواداران پرسپوليس بود. روز انتظار، روزي كه از راه رسيد. بازي پرسپوليس مقابل پگاه در ورزشگاه آزادي. 80 هزار تماشاگر،هفته هشتم ليگ، ساعت 8 و علي كريمي با شماره 8. پژمان نوري شماره 8 را تقديم كريمي كرد تا اين روز فراموش نشدني شكل بگيرد.

از آن روز تاريخي ،5 سال مي گذرد. در اين 5 سال علي كريمي هرگز طعم صدرنشيني در ليگ برتر را نچشيده بود. او نه با استيل آذين و نه با پرسپوليس، با هيچيك صدرنشين نشد. شايد قسمت اين بود كه با تراكتورسازي، اولين صدرنشيني اش در تاريخ ليگ برتر را تجربه كند. كريمي روز 8 آذرماه 1392 و پس از گذشت 1888 روز از بازگشتش به ليگ برتر صدرنشين شد. با پيراهن تراكتورسازي و بعد از برد مقابل پرسپوليس و البته با شماره 8. علي كريمي سرانجام به صدر جدول تكيه زد. شايد آرزويش صدرنشيني با پرسپوليس بود اما حالا در تراكتورسازي اين طعم شيرين را چشيده. او در پايان فصل اين صدرنشيني را مي خواهد. پايان فصلي كه در راه است.
مرجع : گل