به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۰۵ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۲۳۳۴۴۹

رهنمودهای برادر حسین به آیت‌الله سیستانی!

رهنمودهای برادر حسین به آیت‌الله سیستانی!
گروه سیاسی: سایت امتداد نوشت: برادر حسین شریعتمداری (مدیر روزنامه كیهان) امروز آیت الله سیستانی را مفتخر به تفقد و نقد خود کرده و رهنمودهای داهیانه‌اش را از طریق چاپ یادداشتی در روزنامه کیهان به ایشان ارائه کرده است. به هر حال آب گاهی هم سربالا می‌رود. بپردازیم به انتقاد برادر حسین از بزرگترین مرجع شیعیان جهان: «حضرت آیت‌الله سیستانی (دام عزّه) در دیداری از نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل خواستند که انتخابات پارلمانی عراق تحت نظارت نمایندگانی از سازمان ملل متحد انجام پذیرد! که با عرض پوزش باید به محضر ایشان عرضه داشت این درخواست اولاً؛ دون ‌شأن و جایگاه برجسته و قابل احترام حضرت آیت‌الله سیستانی است. در واقع این سازمان ملل است که برای توجیه صلاحیت خود به تائید حضرت ایشان نیاز دارد و ثانیاً؛ با جایگاه و منزلت عراق به عنوان یک کشور مستقل که استقلال و آزادگی خود را با ایثار‌ها، از خودگذشتگی‌ها، خون‌دادن‌ها و خون‌دل خوردن‌های مردم شریف و مخصوصاً جوانان غیور آن سرزمین مقدس به دست آورده است، همخوانی ندارد. دعوت از سازمان ملل برای نظارت بر انتخابات یک کشور، اعلام ورشکستگی آن کشور، بدبینی به ملت و خوشبینی به بیگانگان است و بدیهی است که این دو مقوله از ساحت‌قدسی حضرت آیت‌الله سیستانی مرجع عالیقدر جهان تشیع به دور است... نگارنده با شناخت اجمالی ولی متقنی که از حضرت آیت‌الله سیستانی و هوشمندی آمیخته به حکمت معظم‌له دارد، به جد بر این باور است که در گزارش ملاقات ایشان با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل اشتباهی رخ داده است و دفتر حضرت آیت‌الله در گزارش ملاقات بی‌دقتی کرده است و انتظار آن است که دفتر معظم‌له این بخش از گزارش ملاقات یاد‌شده را تصحیح کند، چرا که حضرت ایشان یکی از مراجع عالیقدر تشیع و متعلق به جهان اسلام هستند. این انتظار نیز در میان است که جسارت نگارنده را به حساب علاقه و احترامی که برای ایشان قائل هستم بنویسند...»
در روزنامه جوان تحریم‌ها دیگر هیچ اثری در ایران ندارد و احتمالا آنهایی که تز اثرات تحریم می‌گویند خودشان را مسخره کرده اند. جوان نوشته: «تحریم رسماً بی‌خاصیت و تبدیل به فرصت شده است. این گزاره‌ای است که نظریه‌پردازان غربی مدت‌ها است بر آن تأکید می‌کنند و این روز‌ها دو اتفاق مهم در شمال و جنوب کشور هم مؤید آن شده است. الان می‌توان حتی فراتر از این را نوشت و برایش شاهد مثال هم آورد: تحریم‌ها باعث زایش از درون و کف‌سازی بنیادی نظام اقتصادی ایران شده است.»
اما جالب است که این دو اتفاق شمال و جنوب را بدانید یکی سفر رییسی به اردبیل است و دیگری ساخت پتروپالایشگاه در جنوب!اینکه تاجر ایرانی و بخش خصوصی و دولتی‌اش نمی‌تواند یک سِنت پول در بانک‌های خارجی جابجا کند مهم نیست مهم این است که رییس قوه قضاییه به اردبیل سفر کرده تا وضعیت کشت و صنعت مغان سامان گیرد!
سخنگوی محترم شورای نگهبان در مصاحبه‌ای با وطن امروز فرموده‌اند:«شورای نگهبان باید ابزار سنجش توان کاندیداهای ریاست‌جمهوری برای مدیریت کشور را در اختیار داشته باشد» شورای محترم نگهبان همین یکی را درکلکسیون اختیاراتش کم داشت. به نظر می‌رسد طرح ۴۰ نماینده انقلابی آنقدرها هم ناهماهنگ نبود.