به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۰۵ ساعت ۱۸:۱۱
کد مطلب : ۲۳۳۵۲۸

اعتراف سارقان به ۲۰۰فقره سرقت منزل

اعتراف سارقان به ۲۰۰فقره سرقت منزل
گروه حوادث: رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۴ مرد و یک زن و اعتراف آنان به ۲۰۰ فقره سرقت در تهران خبر داد.به گزارش مهر، سردار علیرضا لطفی اظهار داشت: اواسط اردیبهشت ماه امسال، سه پرونده سرقت منزل در غرب تهران به دستور بازپرس دادسرای ناحیه ۳۴ تهران برای رسیدگی به اداره هفدهم پلیس آگاهی ارجاع شد.وی بیان داشت: مال باختگان در شکایت‌های مشابه به کارآگاهان گفتند، اوایل شب منزلمان را ترک کردیم و پس از چند ساعت که به خانه برگشتیم، متوجه شدیم کلیه اثاث منزل بهم ریخته و پول، طلا، ارز، لوازم صوتی تصویری و سایر اموال با ارزش سرقت شده است.سردار لطفی ادامه داد: کارآگاهان پلیس با بررسی شکایت‌های مطرح شده و اطلاعاتی که شاکیان در اختیارشان قرار دادند، راهی محل‌های سرقت شدند و در جریان تحقیقات میدانی متوجه شدند سارقان ۴ مرد جوان هستند که با تخریب در ورودی آپارتمان‌ها، وارد منازل شده و مرتکب سرقت می‌شوند. همچنین مشخص شد که یک زن هم در جریان سرقت‌ها با اعضای باند همکاری دارد.رئیس پلیس آگاهی پایتخت افزود: بعد از به دست آمدن این اطلاعات بود که کارآگاهان موفق شدند یکی از اعضای باند را که مردی ۲۷ ساله به نام فرزین و سردسته باند بود، شناسایی کنند.لطفی ادامه داد: در شاخه دیگری از تحقیقات کارآگاهان پلیس مخفیگاه اعضای باند را در یکی از شهرهای غرب تهران شناسایی و ۲۵ شهریور در جریان عملیات ضربتی متهمان را که چهار مرد و یک زن بودند بازداشت و در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها سه دستگاه خودروی مسروقه، پژ و-۲۰۰۸-۲۰۶ - شاسی بی‌سو ویک دستگاه نیسان وانت مورد استفاده در سرقت‌ها، مقداری لوازم منزل شامل ۵ تخته فرش دست بافت، تابلو فرش نفیس، تلویزیون، ماشین لباس شویی، آیفون تصویری، دزدگیر آپارتمان، دوربین مداربسته ،۴ دستگاه گوشی موبایل، تبلت، سیستم صوتی و … کشف و به اداره هفدهم انتقال دادند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه اعضای این باند در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی از خانه‌های مردم اعتراف کردند، افزود: فرزین به عنوان سردسته باند گفت، ما همگی اهل شهری در غرب کشور هستیم. زن جوان نامزد من است و بقیه اعضای باند هم با من نسبت فامیلی دارند. من این باند را از اردیبهشت امسال تشکیل دادم و به خاطر اینکه شغل مناسبی نداشتیم برای سرقت راهی تهران شدیم. فرزین درباره شیوه سرقت‌ها هم گفت در ساعت اولیه شب آپارتمان‌های طبقه اول یا دوم که چراغ آن خاموش بود و کسی داخل خانه نبود را شناسایی می‌کردیم. بعد با تخریب در ورودی وارد شده و اموال با ارزش را سرقت می‌کردیم. هنگام خروج اگر خودرویی در پارکینگ پارک بود و سوئیچ هم روی آن بود خودرو را هم سرقت می‌کردیم. بعد اموال سرقت شده را به مالخر می‌فروختیم و پول آن را بین خودمان تقسیم می‌کردیم و در این مدت موفق به ارتکاب ۲۰۰ فقره سرقت منزل شدیم.سردار لطفی اضافه کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی سارقان به ۴ فقره سرقت مسلحانه منزل هم در سطح شهر تهران اعتراف کردند که در این رابطه ۳ قبضه سلاح کلت کمری کشف و مال باختگان نیز شناسایی شدند.
رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه ارزش ریالی پرونده در حال حاضر ۱۵۰ میلیارد تومان است، گفت: با تلاش‌های شبانه روزی همکارانم در اداره هفدهم معاونت مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی که منجر به دستگیری و انهدام این باند سرقت در تهران شد، تاکنون ۶۵ تن از مال باخته‌ها شناسایی شده‌اند و بخشی از اموال سرقتی کشف شده نیز با شناسایی شاکیان به آنان تحویل شده است.وی در پایان افزود: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی و دستگیری خریداران اموال مسروقه در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم قرار دارند.
برچسب ها: سرقت حوادث