به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۰۶ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : ۲۳۳۶۵۰
سرهنگ اردشیر مطهری:

آدرس مشکلات کاخ سفید نیست، پاستور است

آدرس مشکلات کاخ سفید نیست، پاستور است
گروه سیاسی: سرهنگ اردشیر مطهری، نماینده‌ مجلس در واکنش به سخنان روز گذشته‌ی روحانی در اعتراص به فشارهای آمریکا گفت: آدرس مشکلات کشور کاخ سفید نیست. بلکه خیابان پاستور و دفتر کار کسانی است که ۷ سال کشور را معطل مذاکره با کاخ سفید کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، اردشیر مطهری در جلسه علنی مجلس در نطق میان دستور خود اظهار کرد: حرف آخر را همین اول می‌زنم. آدرس مشکلات کشور کاخ سفید نیست. بلکه خیابان پاستور و دفتر کار کسانی است که ۷ سال کشور را معطل مذاکره با کاخ سفید کرده‌اند. امروز با گذشت تقریبا ۴ ماه از فعالیت‌های مجلس یازدهم همه مشکلات را می‌دانیم و دیگر اظهار دوباره مشکلات برای مردم خسته کننده شده است. این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم با بیان این که «مردم به ما رای ندادند تا فقط مشکلات را بازگو کنیم» گفت: رای دادند تا ریشه مشکلات را پیدا کنیم و برای حل آنها راهکار ارائه کنیم. به نظر من مشکلات اقتصادی کشور دو علت عمده دارد اول سیاست‌گذاری های غلط در حوزه اقتصادی و دوم ناکارآمدی مدیران به ویژه ضعف مدیریتی در هفت سال اخیر. وقت آن را رسیده که از خود بپرسیم چرا هر دولتی طی سه دهه اخیر روی کار آمده نتوانسته فاصله طبقاتی را از بین ببرد؟  این فاصله هر روز بیشتر شده است. چرا هر روز ثروتمندان ثروتمندتر و فقیران فقیرتر می‌شوند؟ پذیرش نسخه‌های بانک جهانی از طرف دولتمردان ایرانی علیرغم هشدارهای رهبری باعث شده است که وضعیت اقتصادی ایران هر سال بدتر شود.

نماینده مردم گرمسار، آرادان و ایوانکی در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که دولتمردان در ایران می‌دانستند که نتیجه خصوصی سازی‌های بی رویه و آزاد سازی‌های بی ضابطه روزی ما را به این جا می‌رساند. برای همین است که هر کس رئیس جمهور می‌شود مردم می‌گویند خدا پدر قبلی را بیامرزد. زیرا این یک روند است. مطهری خطاب به نمایندگان و مردم ایران گفت: ۳۰ سال است که یک جناح دولت را در اختیار داشته است و آن هم جناح سرمایه داری است. از همان سال اولی که مرحوم هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور شده است رئیس جمهور باقی مانده و هنوز همان سیاست‌ها ادامه پیدا کرده است. خصوصی‌های دولت ایشان بود که توسط افراد مختلف با شیوه‌های متفاوت اجرا می‌شود. این که فکر می‌کنیم هر ۸ سال یک جناح متفاوتی در راس کار قرار گرفته واقعیت ندارد. حتی کسانی که به دنبال عدالت و عدالت خواهی بودند توزیع ثروت را مدنظر داشتند ولی مسئله اصلی عدالت در هنگام تولید ثروت است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مورد «عدالت در هنگام توزیع ثروت» گفت: این مورد یعنی باید شرایط برای خلق ثروت و ساختن زندگی مناسب عادلانه باشد. نه این که شرایط به گونه‌ای باشد تا عده‌ای بتواند آینده را بخرند و بعد به طبقات دیگر صدقه بدهند. همه ما به خوبی می‌دانیم که ریشه مشکلات نه خارجی است و نه ربطی به اختیارات رئیس جمهور دارد. دولت فعلی در بالاترین سطح با هر کشوری که خواست مذاکره کرد و هر اختیاری که خواست به دست آورد ولی امروز وضعیت اقتصاد ما از همیشه بدتر است. مسئله اقتصاد ما سیاست‌های دولت‌های خودمان است. سیاست‌هایی که مردم را به دو گروه برنده و بازنده تقسیم کرده است. یک طرف شهرک باستیلز و یک طرف قلعه حسن خان. یک طرف مدارس غیر انتفاعی و طرف دیگر مدارس دولتی. یک طرف بیمارستان‌های خصوصی گران قیمت و طرف دیگر بیمارستان‌های دولتی. یک طرف آقازاده‌های پورشه سوار و طرف دیگر جوانان کولبر. یک طرف بانک‌های خصوصی و طرف دیگر کارگرانی که چند ماه یک بار حقوق نمی‌گیرند. یک طرف بساز و بفروش‌ها میلیارد و طرف دیگر مستاجرهای بی پول.

مطهری خطاب به نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل اصلی بی عرضگی یا با عرضگی نیست مشکل اصلی ما کارآمدی یا ناکارآمدی است. اگر هر مدیری با عرضه را روی کار بیاورید وقتی سیاست‌های اقتصادی‌اش به نفع طبقه پولدار و برنده است هیچ تغییری در زندگی مردم ایجاد نخواهد شد وقتی سیاست دولت‌ها این بوده که عده‌ای پولدارتر از بقیه باشند نتیجه این می‌شود که هر روز از یک گوشه کشور یک سلطان جدید به وجود می آید قوه قضاییه یقه چند نفر را می‌تواند بگیرد؟ سلطان قیر، سلطان دلار، و لابد چند وقت دیگر هم سلطان واکسن. مطهری در پایان سخنان خود با تاکید بر این که « اگر هر سلطان را بگیرید، سلطان دیگر به وجود می آید» گفت: سیاست‌های ما سلطان زا است. قبول دارم که در برخی امور ناکارآمدی و رهاشدگی وجود دارد دولت یک هماهنگ کننده قوی ندارد بخش‌های مختلف دولتی هر کدام کار خودشان را می‌کنند اگر بخواهیم از سوءمدیریت در کشور صحبت کنیم مشکلات بسیار است اما پراید ۱۲۰ میلیونی اوضاع بورس و کارآفرینان  ورشکست شده نماد مدیریت این دولت است.