به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۰۸ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : ۲۳۳۹۷۹

از صمیم قلب، از قلب‌تان مراقبت کنید

از صمیم قلب، از قلب‌تان مراقبت کنید
گروه جامعه: رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: در زمان بحران بیماری کووید - ۱۹، بیماران قلبی عروقی با تهدید دو لبه مواجه خواهند شد؛ نه تنها در معرض ابتلای نوع شدیدتر ویروس و عوارض وخیم‌تر هستند، بلکه ممکن است به علت ترس، از دریافت مراقبت به موقع قلب خود خودداری کنند و این مساله اهمیت اقدامات امسال در خصوص بیماری قلبی عروقی را دوچندان می‌کند.به گزارش ایسنا، دکتر مهران احمدی اظهار کرد: روز جهانی قلب، امسال ۸ مهرماه مصادف با ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۰ با شعار "با تمام وجود ار سلامت قلب مراقبت کنید" و پیام اصلی "با تدبیر، اثرگذار و همدلی از سلامت قلب خود، خانواده و جامعه مراقبت کنید" برگزار می‌شود. وی افزود: یکی از اعضایی که در بدن ما معنی واقعی زنده بودن دارد، قلب ما است، به طوری که افرادی که دچار مرگ مغزی می‌شوند، هنوز زنده هستند و امکان پیوند اعضای ایشان به دیگران امکان‌پذیر است لذا مراقبت از قلب، حیاتی‌ترین اقدام است.رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز تصریح کرد: در حال حاضر بیماری قلبی عروقی، اولین علت مرگ در دنیا و همچنین در کشور ما است. سالانه ۱۷.۹ میلیون نفر در سراسر دنیا به علت بیماری قلبی عروقی فوت می‌کنند.
احمدی گفت: عوامل خطر اصلی بیماری قلبی عروقی و سکته مغزی شامل فشارخون، کلسترول و قندخون بالا، مصرف دخانیات و الکل، رژیم غذایی ناسالم، چاقی و آلودگی هوا هستند.وی بیان کرد: برگزاری روز جهانی قلب نقش بسیار مهمی در تغییر این عوامل خطر دارد. این روز، بزرگ‌ترین اقدام در جهت افزایش آگاهی جهانی برای بیماری قلبی و عروقی است و از زمان طرح آن از سال ۱۹۹۹، به سرعت رشد کرده و مشارکت و حمایت جهانی عظیمی را تجربه کرده است.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز افزود: این یک فرصت جهانی است که افراد می‌توانند برای ارتقای آگاهی عمومی و تشویق افراد، خانواده‌ها، جوامع و دولت‌ها برای اقدام فوری علیه بیماری‌های قلبی عروقی استفاده کنند. هر فردی در کاهش مرگ‌های زودرس و بار ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی و ارتقای سلامت قلب و زندگی طولانی‌تر و با کیفیت بهتر نقش دارد.وی گفت: در زمان بحران بیماری کووید - ۱۹، بیماران قلبی عروقی با تهدید دو لبه مواجه خواهند شد؛ نه تنها در معرض ابتلای نوع شدیدتر ویروس و عوارض وخیم‌تر هستند، بلکه ممکن است به علت ترس، از دریافت مراقبت به موقع قلب خود خودداری کنند و این مساله اهمیت اقدامات امسال در خصوص بیماری قلبی عروقی را دوچندان می‌کند.احمدی بیان کرد: هدف این روز این است که افراد بدانند چگونه می‌توانند با انتخاب شیوه زندگی سالم و چند تغییر ساده سلامت قلب خود را حفظ کنند و از قلب با تدبیر، اثرگذاری و همدلی برای انتخاب‌های بهتر، برای گوش دادن به قلب‌شان، برای جامعه، افرادی که دوست‌شان دارند و خودشان، برای تشکر از کارکنان بهداشتی و درمانی و برای مشارکت استفاده کنند. این روز در واقع شروع برنامه و فعالیت‌هایی است که باید در طول سال ادامه یابد.وی گفت: ما نمی‌دانیم همه‌گیری جهانی کووید - ۱۹ در آینده چه بخشی از خدمات را در بر می‌گیرد، اما می‌دانیم که مراقبت از قلب‌مان همین الان مهم‌تر از هر زمان دیگری است.رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز تصریح کرد: بنابراین در ۸ مهر (۲۹ سپتامبر) امسال، این پویش از دنیا می‌خواهد که "قلباً" به مبارزه با بیماری قلبی عروقی بپردازند.