به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۲ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب : ۲۳۴۲۹

گرانترین آناناس دنیا؛ 16000 دلار /تصوير

گروه جامعه: آناناس مظهر مهمان نوازی و دوستیدر فرهنگ​های مختلف است و در طرح​های مختلف در سراسر دنیا استفاده می​شود.
 این میوه که به نام "آنانا" یا "میوه عالی" هم شناخته می​شود، در نیمکره غربی زمین، میوه منحصر بفرد و خاصی است و نماد میوه​های سلطنتی به​شمار مي​رود. آناناس که زمانی میوه​ای استوایی بود، حالا دیگر استوایی محسوب نمی​شود، زیرا به لطف جهانی شدن و بهبود و ارتقای تولید، انبار و توسعه بازده محصول، در جاهای دیگر هم پرورش داده می​شود. گرانترین آناناس دنیا که طولش 15 سانتیمتر است، در باغ​های گمشده در بخش کورنوال انگلستان پرورش داده می​شود. چیزی که باعث گران شدن این میوه شده، تکنیک​های ویکتوریایی پرورش آن است. باغداران بریتانیایی این میوه را در آب و هوایی بسیار دورتر از منطقه بومی استوایی این میوه پرورش می​دهند. بنابر این برای رسیدن آن به زمان بیشتر، مواد و تلاش خاصی نیاز است تا محصول خوبی تولید شود.



نحوه پرورش آناناس در اوایل دهه نود در این منطقه احیا و نوسازی شده​است. سیستم "بستر گرم" پرورش آناناس به عصر شارل دوم برمی​گردد و باغداران با استفاده از این روش خوش طعم ترین آناناس​های دنیا را تولید کردند. آنها از 30 تن کاه و کود اسب از اصطبل مجاور در فالماوث استفاده کردند.



آناناس​ها در گودال​هایی پرورش داده می​شوند که بطور سنتی ساخته می​شوند و مانند دوران ویکتوریا از آنها نگهداری می​شود. گودال​ها شبیه گلخانه هستند که دو طرف آنها شیارها و زهکشی​هایی انجام می​شود. این شیارها را مرتباً با مدفوع و ادرار اسب پر می​کنند. تجزیه کود اسب موجب تولید گرما می​شود که این گرما به سمت دیوارهای گودال هدایت می​شود تا به کمک آن میوه​ها رشد کنند. با آنکه این تکنیک چندش آور به نظر می​رسد، ولی در واقع میوه​ها هیچ​وقت در تماس با کود قرار نمی​گیرند. گفتني است، برای پنجاهمین سالگرد تاجگذاری ملکه، این میوه در پذیرایی​ها استفاده شد.
مرجع : برترين ها