به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۳:۲۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۱۳ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : ۲۳۴۸۲۳
ترامپ: روزهای آینده یک آزمون واقعی خواهد بود

بالاترین اولویت برای آمریکا تضمین سلامتی ترامپ

بالاترین اولویت برای آمریکا تضمین سلامتی ترامپ
گروه بین الملل:  رئیس جمهور آمریکا بعد از گذراندن یک شب در بیمارستان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا می گوید حال او فعلا خوب است اما چند روز آینده یک "آزمون واقعی" خواهد بود.
پزشکان دونالد ترامپ ترامپ گفتند که حال او خوب است اما رئیس کارکنان کاخ سفید نسبت به آن ابراز نگرانی کرد. ترامپ در ویدئویی چهار دقیقه ای از پزشکان و پرستاران در مرکز پزشکی والتر رید واقع در نزدیکی واشنگتن پایتخت قدردانی کرد.او گفت: "قبلا حالم خیلی خوب نبود، اما حالا خیلی بهترم" و بعدا اضافه کرد: "حدس می زنم چند روز آینده یک آزمون واقعی باشد. باید ببینیم دو سه روز آینده چه می شود."به علاوه او گفت "فکر می کنم به زودی بازخواهم گشت تا مبارزات اتنخاباتی را به سرانجام برسانم."او از همه کسانی که در آمریکا و جهان برای او آرزوی سلامتی کرده اند سپاسگزاری کرد. ترامپ یک ماه دیگر با انتخابات روبروست. ابتلا او به ویروس کرونا که جمعه فاش شد کارزار انتخاباتی او را مختل کرده است.
 شان کانلی، پزشک ترامپ، گفت حال او در پی شب اول بستری شدن در بیمارستان برای مداوای کووید-۱۹ "خیلی خوب" است. شان کانلی گفت او اکسیژن دریافت نمی کند و برای ۲۴ ساعت تب نداشته.اما  مارک مدوز، رئیس کارکنان کاخ سفید، ابراز نگرانی کرد و گفت که  ترامپ هنوز در مسیر روشنی به سوی بهبودی قرار ندارد.از طرف دیگر دمکرات ها نسبت به اطلاعاتی که دولت ارائه می کند ابراز تردید می کنند.چاک شومر رهبر اقلیت دمکرات سنا در توییتر نوشت: "در مورد مساله ای به اهمیت سلامت رئیس جمهور، ما نمی توانیم دروغ ها و بی‌کفایتی این دولت را تحمل کنیم. نیازمند حقیقت هستیم."به گفته کاخ سفید انتظار می رود او برای "چند روز" در مرکز پزشکی والتر رید در نزدیکی واشنگتن تحت درمان باشد.دکتر کانلی گفت که نسبت به بهبود حال  ترامپ "محتاطانه خوشبین" است، اما گفت نمی تواند زمان ترخیص او از بیمارستان را پیش بینی کند.روایت پزشکان از سوی مدوز که با خبرگزاری آسوشیتدپرس صحبت می کرد زیر سوال رفت. او گفت که برخی از علائم حیاتی  ترامپ در ۲۴ ساعت اخیر "خیلی نگران کننده" بوده و ۴۸ ساعت آینده حیاتی خواهد بود. او افزود "ما هنوز در مسیر روشنی به سوی بهبودی کامل نیستیم."
 ترامپ که ۷۴ سال دارد و چاق به حساب می آید از نظر آسیب پذیری مقابل کووید-۱۹ در معرض خطر بالا قرار دارد. پزشکان یک داروی مرکب آزمایشی به او تزریق کرده اند و داروی ضدویروسی رمدسیویر هم دریافت کرده.او پیشتر در توییتی نوشت: "پزشکان، پرستاران و کل اعضای مرکز عالی والتر رید و دیگر موسسات بی نظیری که به آنها پیوسته اند حیرت انگیزند... با کمک آنها من حال خوبی دارم!"
 تشویش در اردوگاه جمهوریخواهان
ژاکوب هیلبرون" سردبیر اندیشکده "نشنال اینترست" در گزارشی، ابتلای دونالد ترامپ به ویروس کرونا را فاجعه سیاسی بزرگی برای وی و کارزار انتخاباتی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، ارزیابی می‌کند. وی در این رابطه می‌نویسد:
«موضع گیری اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه وی و همسرش، به ویروس کرونا مبتلا شده اند، یک فاجعه تمام عیار سیاسی برای وی و کمیته ملی جمهوریخواهان است. این "سورپرایز اکتبر"، نمی‌توانست در لحظه‌ای بدتر از این برای ترامپ اتفاق بیفتد. ترامپ در پیامی توئیتری گفته است: "من و بانوی اول آمریکا، به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شده ایم. ما قرنطینه و فرآیند بهبودی خود را فورا آغاز کرده ایم. ما این بحران را با کمک یکدیگر پشت سر خواهیم گذاشت". اکنون که ترامپ خود به ویروس کرونا مبتلا شده، پیامد‌های این مساله برای کارزار انتخاباتی وی و همچنین آمریکا، بسیار زیاد و عمیق است». برای شروع، مساله اصلی، سلامت شخصِ ترامپ است. وی ۷۴ سال سن دارد. او بیماری‌های زمینه‌ای دارد که این مساله، شرایط را برای وی، جدی و خطرناک کرده است. وی به همراه بانوی اول آمریکا باید در محیط قرنطینه باشد. انتظار می‌رود اختلالات جدی در روند برنامه‌های جاری کاخ سفید نیز در پی افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و افرادی که با "هوپ هیکس" (همان فردی که احتمالا به شیوع کرونا در کاخ سفید و ابتلای شخص ترامپ کمک کرده) در تماس بودند، ایجاد شود. با این همه، "مایک پنس" معاون رئیس جمهور آمریکا و همسرش، به ویروس کرونا مبتلا نشده اند و می‌توانند در این شرایط ایفای نقش کنند.
بالاترین اولویت برای آمریکادر شرایط فعلی، تضمین سلامتی ترامپ و همسرش است که اکنون عمیقا تحت تاثیر ویروس کرونا، آسیب دیده اند. "استفان کالینسون" از سی ان ان اخیرا در موضع گیری گفته است: "ابتلای ترامپ به ویروس کرونا، شدیدترین تهدیدی است که تاکنون یک رئیس جمهور در طی دهه‌های گذشته با آن رو به رو شده است. احتمال دارد که دشمنان آمریکا بخواهند از این شرایط سواستفاده کنند و از خلا رهبری آمریکا جهت تقویت موضع و جایگاه بین المللی خود بهره ببرند".
نشریه "پولیتیکو" اخیرا در موضع گیری نوشت: "ابتلای ترامپ به کرونا علاوه بر زیر سوال بردن کفایت پروتکل‌های بهداشتی در کاخ سفید، این سوال را مطرح کرده که آیا اساسا کاخ سفید، تهدید شیوع ویروس کرونا را جدی گرفته است یا خیر؟ کارزار انتخاباتی ترامپ، در پی ابتلای وی به ویروس کرونا، عمیقا در هرج و مرج و بی برنامگی فرو خواهد رفت. بعید است که مناظره بیشتری میان ترامپ و بایدن، انجام شود. ابتلای ترامپ به کرونا، وی را از شرکت در تجمعات سیاسی که برای پیشبرد دستورکار وی در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، مهم تلقی می‌شدند، محروم خواهد کرد". مهم‌تر از همه، پیام مبارزارت انتخاباتی و اساسا کارزار انتخاباتی وی نیز گنگ و فلج شده است. وی عملا سعی کرده تا از این چشم انداز دوری کند. او اخیرا در یک پیام ویدئویی گفته بود: "من فقط می‌خواهم بگویم که پایان شیوع ویروس کرونا کاملا نزدیک است. سال آینده یکی از بهترین و شگفت‌انگیز‌ترین سال‌ها در تاریخ آمریکا خواهد بود".

 
برچسب ها: ترامپ کرونا